Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

glosträning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-03-26 18:56

Jag har 70st glosor att träna in till ett engelskaprov. Därför undrar jag om ni vet någon bra app för att skriva in orden på svenska och engelska sen bli förhörd. Någon som vet?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-03-26 19:53

Det finns ett program som heter ProVoc som jag använder mig av för att lära mig glosor på min hustrus hemspråk. Om man kan lägga in egna glosor har jag dock ingen koll på. Det är gratis så ladda ner o testa.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-03-27 16:54

Okej tack! Något mer tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-27 22:01

Kolla izoho. Enklast vore väl en app där du skriver svenska glosor i en kolumn och de engelska i en annan - och sedan kan du förskjuta bilden för att se dem.

Men av egen erfarenhet vet jag att det är lätt att lockas att hittiga fiffiga lösningar på en del triviala problem istället för att ge sig i kast med själva uppgiftgen. Varför skriver du inte bara ned dem på ett papper som du viker så att endast en kolumn i sänder syns? Eller så gör du sjuttio post it lappar med facit på baksidan. Allt eftersom du kan dem plockar du bort dem från den yta där de sitter.

På förekommen anledning får du härmed glosan "procrastinate"

Facit: http://www.woxikon.se/engelska/procrastinate.php

Fast jag tycker det är roligare med "töva" som i "vadan denna tövan"

Woxikon kan nog hjälpa dig en del, fast jag tycker att en del av översättningarna missar innebörden.

Ytterligare insikt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Procrastinate

"People who exhibit procrastination and decreased impulse control appear to be prone to internet addiction" - och kanske även att delta i forum...

Senast redigerat 2009-03-28 13:22
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-04-06 16:23

Finns en bra sida på nätet också.
www.Glosboken.se

Pröva den skit enkelt!:)

1
Bevaka tråden