Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTuneslänkar i Opera

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Opera öppnar inte iTunesklänkar för mig. Jag har senaste Operaversionen (9.64) och senaste iTunes (81051). När jag trycker på en iTuneslänk öppnas det vanliga fönstret (ONe moment please...) men istället för att sen komma till iTunes kommer man tillbaka till websidan med länken och Opera säger "No registered application for this extension." Jag har provat att gå in på Tools, Preferences, downloads och sen söka på iTunes och under det enda valet som kommer upp ändra inställningarna under edit. Oavsett vad jag väljer säger Opera dock samma. Jag har googlat men hittar inget svar. Någon här som vet?

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-03-28 14:24

Gå in på inställningar -> avancerat. Välj "program" i menyn till vänster.

Välj "lägg till" och skriv "itms" i rutan "protokoll". Om inte itunes dyker upp som förvalt program så får du bläddra fram det med knappen under.

Tack för svaret

Det itms-protokollet är dock redan inställt på iTunes. Jag kan dock gå in och ändra till att ställa in ett eget program. Väljer jag då iTunes.exe så öppnas iTunes men jag kommer inte till sidan som länkades. Den förinställda itunesadressen i Opera är "C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe/url "%1"". Om jag ställer om det till bara iTunes blir det för mig då alltså "C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe"
Jag antar att det är den sista "url "%1""-delen som ska länka mig till exakt rätt sida och inte bara öppna iTunes. Någon som har några tankar på vad som kan vara fel?

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-03-28 16:32

Ah, du kör windows. I Opera på macen funkar det som det ska, men när jag testade på min PC så fick jag samma problem. Lurigt, ska gräva lite i det...

Uppdaterat:

Nej kan inte hitta några svar till varför den beter sig så. Kanske blev nåt tjall vid senaste uppdatering av itunes eller opera?

Finns det nån mer som kan testa om dom har samma fel?

Senast redigerat 2009-03-28 19:02
1
Bevaka tråden