Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lång batteritid har ni?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-03-28 18:54

Hur länge håller era batterier på era macbook unibody? Jag har en 2,4 inköpt för en dryg vecka sen. Kollar man på CoconutBattery så är Original Battery Capasity 4100 mAh och Current Battery Capasity 4367mAh.
Batteriet är laddat totalt 11 ggr.

Den håller laddningen i ganska precis 3 timmar. Då har jag surfat via Airporten med full mottagning. Avstängd belysning på tangentbordet och halva ljusstyrkan på skärmen. Jag har inte lyssnat på musik eller tittat på film.

Är inte detta ändå ganska dålig batteritid med tanke på att Apple säger att det ska klara "upp till" 5 timmar? Men då är det väl en data som har de mest energisnåla inställningarna. Ingen Airport, minimalt med ljus på skärmen osv?

Hur länge håller era macbooks laddningen?

  • Medlem
  • 2009-03-31 18:26

Verkligen INGEN som har testat hur lång batteritid ni har?
Vänligen gör ett test, så jag vet vad man kan förvänta sig...

Går i linje med vad tester har visat för MBP uni, som klarar ca 4 - 4,5 h i verkligheten (till skillnad från de 7-8 h som Apple påstår).

  • Medlem
  • 2009-03-31 19:45

Ruttet! De borde ha mer verklighetsbaserade tester.

När jag använder min som skrivmaskin (utan WiFi eller blåtand igång) så räcker min i nästan sex timmar. (det är vad osx uppger via batteriindikatorn iaf). Det verkar stämma rätt bra för efter ca tre timmars användning så har jag ca 50 % kvar.

Har en MB 2.0

/Viktor

1
Bevaka tråden