Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur knyta bilder till kontakter?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-03-28 19:47

hej

inte fått min iphone än väntar spänt på den och letar runt lite innan den dimper ner i brevlådan.

kan man lägga in bilder på sina kontakter så som man lägger in till sina mp3 spelare med iTunes ? eller måste man synka över tex en mapp med bilder ( om man nu inte använder iphones kamera) ?

hade varit smidigt om man kunde göra som med mp3 taggsen att man bara drog bilden till namnet .

kanske finns nåt bra program för detta?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-03-29 05:13

Kör du Mac, så fixar du all kontaktinfo + bild i adressboken på datorn. Därefter synkar du bara med iPhonen så åker allt med över.
På telefonen kan du lägga till vilken bild du till till en kontakt. Antingen en som du tagit med kameran eller en som du lagt över från datorn.

  • Medlem
  • 2009-03-29 18:09

tackar . kör pc men borde väl va liknade. vad är det för adressbok man har i mac, är det nåt som kommer med?

men får kolla när jag väl får telefonen =D

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-30 14:35

Adressboken som syncar med iPhone är den som följer med i operativsystemet när man köper en mac.

Det verkar dock bli som så att de foton du lägger in i adressboken blir bara thumbnails när någon ringer. De du lägger in via telefonens fotoapplikation blir fullskärm... Kasst, men sant, i alla fall sist jag kollade.

jag har aldrig lyckats få nån bild som thumbnail. har däremot försökt, tycker det verkar snyggare.
Utan jag har fått alla bilder som "fullscreen"!

Ursprungligen av olovskiij:

jag har aldrig lyckats få nån bild som thumbnail. har däremot försökt, tycker det verkar snyggare.
Utan jag har fått alla bilder som "fullscreen"!

Även om du lägger in bilderna via Adressboken på datorn?

  • Medlem
  • 2009-04-01 23:03

nu har jag fått min kära iphone...och sitter o knåpar lite ...lite jobbigt o fixa bilder i telefonen tycker jag vore bra om man kunde göra det i pc:n utan att behöva dra över en massa bilder i så fall skulle dom va i dold mapp tycker jag

finns det inget bra program till pc?

Ursprungligen av _r2d2:

nu har jag fått min kära iphone...och sitter o knåpar lite ...lite jobbigt o fixa bilder i telefonen tycker jag vore bra om man kunde göra det i pc:n utan att behöva dra över en massa bilder i så fall skulle dom va i dold mapp tycker jag

finns det inget bra program till pc?

"Dra över en massa bilder" vadå?

Kontaktbilder kan du lägga in via Adressboken.

Eller så lägger du in bilder på folk i Outlook så synkas dom automatiskt över via iTunes.

1
Bevaka tråden