Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia + Mozilla = trubbel?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Telia har beslutat att göra eposten säkrare. Både på min iMac (OSX 10.4.11) och min PC* (Vista) har det krånglat med vissa saker sedan jag gjorde de nya rekommenderade inställningarna. På min Mac fungerade först inte lösenorden när jag skulle skicka epost, men nu gör de det. Vad som däremot inte funkar är inläsningen av Googles hemsida. Andra sajter går att öppna utan problem. (Dock vill inte sajten för routern (DI-604) längre godkänna mitt lösenord.)
När jag startar Firefox 3.08 (har Google som startsida) får jag beskedet:

”Anslutningen avbröts
Servern på www.google.se svarar inte.
Den efterfrågade platsen svarade inte på anslutningsförsöket och webbläsaren har slutat vänta på ett svar.

* Kan servern vara utsatt för en stor belastning eller ett tillfälligt avbrott? Försök igen senare.

* Kan du inte heller besöka andra webbplatser? Kontrollera datorns nätverksanslutning.

* Är datorn eller nätverket skyddat av en brandvägg eller proxy? Felaktiga inställningar kan påverka webbläsning.

* Har du fortfarande problem? Rådfråga nätverksadministratören eller Internetleverantören för ytterligare hjälp.”

Någon som vet vad det är som pågår? Är det Telia som har gjort något? Är det någon konflikt där Mozilla Firefox är inblandad?

*Min fru kan inte logga in på Handelsbanken, för hennes lösenord godkänns inte.

Vad är det för inställningar du har gjort? Har de något samband med routern? Vad händer om du nollställer routern så att du kommer in i den igen? Kanske du lyckas få igång Google igen då?

Har du provat att surfa utan/med annan router?

EDIT: Att du har ändrat inställningarna för e-post borde inte påverka åtkomsten till Google.

De inställningar jag har gjort finns på
http://www.telia.se/privat/kundservice/support/internet/supporte-post/guider/andra_epost/mac_mail_1.page

Hur nollställer jag routern? Drar ur nätsladden?
Nej, jag tycker inte heller att inställningarna för e-post borde påverka åtkomsten till Google, men krånglet började i samma veva både på min iMac och på min PC.

1
Bevaka tråden