Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule vs NAS-server

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har just skaffat en iMac...har i övrigt har jag två stationära PC samt en PC laptop...som är kopplade en bredbandsrouter... till den är en NAS server kopplad.

Nu är min fråga...kan Time Capsule ersätta NAS server OCH bredbandsrouter? eller kan/ska man ha både och. Jag kommer att köra iMac och PC parallellt.

Kan någon förklara lite är jag tacksam

Nja det är sidådär. Jag dissade själv den lösningen då förra Time Capsule hade rätt dåligt throughput på nätverket (jag sitter på 100/100-lina och är bortskämd), men nu har det kommit en ny version som nog är bättre. Sen hade jag som krav att få mer redundans på min NAS så jag köpte i slutändan en ReadyNAS NV+ som har plats för 4 diskar med RAID för redundansdrift. En Time Capsule har trots allt bara en disk och ryker den så ryker allt. Och så har den begränsat PC-stöd, en PC kan bara använda en extra ansluten USB-disk som lagring, den inbyggda disken är inte tillgänglig (om jag läst Apples spec rätt).

1
Bevaka tråden