Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur vet man om telefonen är upplåst?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jo jag har en liten fråga, jag är i färd med att köpa en iphone kanske begagnat vi får se.
Nu är min fråga, hur tar jag reda på om iphonen i sådannt fall är upplåst eller ej? Självklart är kan jag testa med ett annat kort men finns det några tips ni kan ge.
Samt om den är upplåst hur påverkas telefonen då när man uppdaterar den till 3.0? samt vad gäller eller händer med fabriksgarantin på telefonen?

/F

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-30 22:39

Den kan inte vara operatörsupplåst om den inte är jailbreakad eftersom operatörsuppåsningen sker med yellowsnow som förutsätter jailbreak. Även om den bara funkar med telia kan den fortfarande vara jailbreakad. Möjigen syns cydia och installer bland apparna.

Oavsettt vilket kan du alltid återställa den till standard apple i iTunes inför garantiåtgärd eller uppdatering till 3.0

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-31 19:14

Är den officiellt upplåst så kan du stoppa vilket sim kort du vill och den ska fortfarande fungera att ringa med. Är den upplåst med yellowsn0w så kan du se om du har Cydia eller Installer installerat. Byter du sim kort ska den fortfarande fungera men du måste akta dig för att att uppdatera den med iTunes. Är den upplåst med ett sim kort så ser du det bäst när du tar ut sim kortet om det ligger en simadapter inne.

Den första metoden är att rekommendera den andra metoden fungerar om man ser till att endast uppdater med PwnageTool men den tredje är den sämsta metoden eftersom adapter kortet är oftast anpassat till ett firmware och då blir det mer eller mindre omöjligt att uppdatera firmware till en nyare version.

//Rob

1
Bevaka tråden