Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Crush FTP drar iväg med processorn?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-12 22:46

Har en liten fråga.. Min kompis kör Crush FTP server och när jag laddar ner från honom så börjar den först lugnt men drar iväg efter ett antal filer..

Säg att jag laddar ner lite musik av honom.. när jag har laddat ner ca 7 filer börjar Crush använda 80-90% av hans processor och hans system segar ner sig.

Är det någon som vet varför? Kan nån hjälpa till? Eller rekomendera någon annan FTP server? (vi provade OS X inbyggda.. men den fungerade inte så bra tycker vi, svårt att konfigurera)...

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2003-10-19 23:48

en annan fråga...

testar crushftp just nu o får det inte riktigt att fungera då jag har min brandvägg uppe, vilket är konstigt,... för det fungerade hur bra som helst tidigare med ftp-servern som är inbyggd i os x... crushftp är ju ett riktigt superbra program, men jag har inte lust att ha vissa portar öppna...
exakt vilka portar ska/bör vara öppna?
då brandväggen är uppe kommer det hela tiden upp meddelandet att jag borde se över PASV, men det är redan aktivt i Transmit...:confused:

  • Oregistrerad
  • 2003-10-21 21:59

under "File/Advanced preferences.../IP Settings" finns det något som heter passive port range. Där har jag specificerat de portar som används när man kör "pasv". Jag har för mig att jag läste i dokumentationen för CrushFTP att man behöver 2 pasv-portar per användare som är ansluten till servern. Och eftersom jag har limit på 10 användare som max samtidigt har jag där specificerat "2000,2020". I brandväggen har jag öppnat port 20, 21 och 2000-2020.

CrushFTP funkar bra för mig. Däremot tycker jag också att det uppträder segt ibland, och äter lite väl mycket processor när någon laddar ner...

kör crush
funkat helt felfritt hela tiden
det enda jag har gjort är att begränsa bandbredden till 1mbit/sek,
kör på g4/400, den har aldrig gått på mer än 30-35% trots stora nerladdningar. den är även web- och dns-server
OCH, det är 3.0, de förra bråkade lite.
OCH, i routern har jag dmz till den burken - crush klagar inte på det.

1
Bevaka tråden