Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteriinformation från Apple

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av planB:

Ännu en självutnämnd batteriexpert...

Jasså, vi delar ut stämplar idag? Själv tänkte jag att det kanske uppskattades att man hjälpte till att reda ut missuppfattningar och kanske få folks dyrt inköpta saker att hålla längre, men jag ska genast tänka om. Tackar ödmjukast för påpekandet.

Ursprungligen av planB:

Så fort Apple's rekommendationer nämns så kommer det upp. Det är Apple som är tillverkaren och står som ansvarig för de där batterierna och får jag problem är det till dom man ändå måste vända sig och inte till batteriexperter av allehanda slag. Det handlar inte om batteriteknik utan om Apples produkter.

Problemet är bara att garantiläget för batterier och andra förbrukningsinventarier är helt hopplöst. Apple borde vara "ansvariga" men reglerna är så formulerade att ingen har något egentligt ansvar att tala om, vilket är helt bedrövligt. Det blir nästan alltid en fråga om goodwill.

Så bortsett från de mest uppenbara tillverkningsfelen är det mycket svårt att reklamera ett batteri; det enda man egentligen kan göra är att använda batteriet på bästa sätt och inte ha otur. Det sistnämnda kan man inte göra något åt, medan det förstnämnda är extremt enkelt. I extremfall lyckas man reklamera, men enda gången jag lyckats var när det de facto kom rök ur batteriet - då får man snabb service även från Apple

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-04-02 13:44
Ursprungligen av Samuel K:

Jasså, vi delar ut stämplar idag?

Det var inte meningen att verka sur. Men har det undgått dig hur mycket teorier det skvalpar omkring om batteriskötsel? (Ibland hör man t o m och kylskåpsförvaring och annat absurt) Och så fort jag i trådar hänvisat till Apples råd så är det alltid någon som talar om hur det egentligen ligger till. Jag TROR iofs att det är som du säger men sålänge det är Apple som är de enda som verkligen vet vad det är för grejer de har i burken så är det rätt meningslöst att diskutera andra teorier.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2009-04-02 16:09

Om man nu eventuellt skulle kunna "väcka" ett batteri, hur gör man då?? Eller är det bara något som händer...?

Bevaka tråden