Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricsson G900 som 3g-modem?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-04-01 14:19

Hej.

Har en PowerBook G4 och vill att min SE G900 ska agera 3g modem antingen via kabel eller via blåtand.

Ringde SonyEricsson suporten och dom hävdar att det inte går, för macen behöver veta vad det är den pratar med och det gör den inte med smartphonarna..!!! Men med alla K och W telefoner från SE ska det funka med lite extra program.

Någon som löst detta?

Faan man kan flyga till månen så borde man kunna lösa detta..

Mvh L

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-02 11:16

Jag kör med en C902 som USB 3G modem. Först hade jag den via Bluetooth PAN och det var enkelt att sätta upp. Men hastigheten är inte direkt strålande över Bluetooth. Så jag kopplade in den via USB kabeln istället.

Det var lite krångligare att sätta upp, då i telefonen för SE har ingen dokumentation om hur det går till och inte på Apples sidor heller.

Så här gjorde jag och det borde funka på din med.

När du kopplar in telefonen med USB ska du välja"Telefonläge"

Sen får man gå in i inställningarna (på telefonen) för kommunikation och välja USB. Sen USB-Nätverk.

Där väljer man först Typ av USB-nätverk och "Tlfn som modem".

Backa sen tillbaka ett steg och gå in i USB-datakonton och välj den inställning du har från din operatör.

Sen ska Macen se telefonen som ett nätverkskort, Ethernet (en3) bilr det på min MacBook Pro.

Hoppas att det funkar för dig, det borde det göra.

Janne

1
Bevaka tråden