Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prophet 08 seq latcha - hur?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur i *^`^$3@@?* får man Sequensern i P08:an att hänga kvar (latch)?

Jag vill kunna starta Seq slingan från ett C som sedan hänger kvar där tills ny tangent trycks ner.
Arpeggiatorn har ju en knapp för detta men hur 17 får man på funktionen för sequensern???

Hmm... jag hade en ett tag, är det inte så att sequencern är 'keyboard latched'? Jag är inte säker på att man kan göra det alls. Men jag kan ju minnas fel.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-05 22:14

Hallå,

Det är tyvärr inte möjligt på prophet '08, det är en saknad funktion. Det är lite märklig eftersom MoPho'n kan latcha sequencern. Men på 08:an så måste du hålla ner en tangent eller midi styra med en lång not.

/J

Ursprungligen av Puppets:

Det är tyvärr inte möjligt på prophet '08, det är en saknad funktion. /J

Det visste jag väl Började i alla fall ana att så var fallet, men jag tycker det är mycket konstigt att funktionen inte finns.

Jag lägger ett mail till DSI och försöker tjura till mig funktionen så får vi se vad dom säger. Jag återkommer med deras svar här senare...

Ha det gott.

• Medlem
  • 2009-04-05 22:16

08an har väl uppgraderbar firmware.. Skicka iväg en request till DSI

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-06 11:40

Jag tycker det är konstigt att dom inte gjort det möjligt att latcha sequencern... det går ju på Evolvern, PolyEvelover keyboard. :|

Mvh
Demokid

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-04-06 12:16

Går det inte bara att dra upp VCAn fullt upp då för att få ljudet att göra en drone (sidan 18 i manualen)....?

Fick svar nu från DSI att de inte hade tänkt lägga till seq latch i framtida upgrades, men att de nu skall överväga att göra det.

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-14 15:08
Ursprungligen av saftskallen:

Fick svar nu från DSI att de inte hade tänkt lägga till seq latch i framtida upgrades, men att de nu skall överväga att göra det.

Trevligt att de svarade så, men jag kan ändå inte förstå hur de tänkt från början. Visste de inte vad latch/hold var, sket dom i det, eller ville dom känna av läget och få folk att sukta/fråga efter mer?

• Medlem
  • 2009-04-14 11:11

Kul med den responsen. Alltid värt att fråga!

Japp, jag upplever att DSI folket är väldigt vakna och "service minded" generellt.

Fick mycket hjälp av dem när jag hade knas på min P-08:a

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-14 18:25

Ja de är väldigt trevliga på DSI, att de känner till latch funktionen är ganska uppenbart då alla deras synthar tidigare med sequencer har haft den funktionen. Men att de struntade i den på P'08 är konstigt, eftersom arpeggiatorn är latchbar på P'08. Kul att du frågade och kul att de funderar på att fixa det borde ju vara lätt fixat genom att t.ex man håller ner "gated sequencer" knappen.

Mvh
puppets

1
Bevaka tråden