HEj,
Tänkte höra om någon vet här, innan jag vänder mig till telia.
Jo, det är så att jag har tänkt att skaffa iPhone med iMini och Mobilsurf Alltid. På telias hemsida står det:
För dig som surfar i mobilen mer än ca 7 dagar i månaden och vill ha koll på vad det kommer att kosta finns prisavtalet Mobilsurf Alltid. All typ av surf i mobilen ingår (inom Sverige) förutom trafiktyperna fildening och ip-telefoni vilka inte är tillgängliga i detta erbjudande. Hastigheten är upp till 6 Mbit/s, (turbo-3G). Vilken hastighet du kan komma upp i beror bland annat på vilken mobiltelefon du surfar med och vad den klarar för hastigheter. Telia förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 57 kbit/s om användandet överstiger 0,5 GB/månad.
Då har jag 2 frågor.
Vad räknas som fildelning och ip-telefoni? Är AppStore, iTunesstore eller youtube fildelning? Eller finns det någon funktion i iPhonen som räknas som det?
Sen undrar jag också om maxgränsen blir 500 eller 600mb? Eftersom iMIni ger 100 fria mb, och Mobilsurf Alltid ger 500.
I iMini ingår ju fri surfzon och homerun. Det försvinner inte bara för att jag väljer till Mobilsurf Alltid?