Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera en Nord Lead 2

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur man öppnar den för att byta ROM-chippet? Jag skruvade loss alla skruvar på sidorna men plåten sitter fortfarande fast. Ska man ta någon på undersidan också? Varför finns ingen info i manualen???

Jag tror inte det är tänkt att slutanvändare skall göra det själva..

Men det kan ju inte vara omöjligt att komma åt rom-chipet själv så länge det inte sitter lödat på moderkortet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-04-14 10:20

Näe...borde inte vara några problem om du har ett nytt ROM...det verkar ju sitta i sockel:
http://img172.imageshack.us/img172/2136/nl2maingz7.jpg

Gött, då är bara frågan hur man kommer in i lådan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-14 14:58

Är det racket så är det bara att skruva loss varenda skruv tills det lossar. Kortet sitter ju fastskruvat från insidan så det är in gen fara att något lossnar. Den lättaste maskin jag har skruvat i sär.

Key kan inte vara så mycket svårare.

Det är en key men jag får väl ge mig på undersidan då. Bara att hålla tummarna att man får ihop den igen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-04-14 15:16

"Opening the Nordlead is not difficult.

Remove the four black screws along the back, the two frontmost screws on each side (the two rear screws on each side should be left where they are as they form the hinge for the top cover), and finally the two large black screws on the underside of the machine (one is under the bend/mod assembly, the other is just behind the center of the keyboard). All screws are identical in size. (The 8 small screws underneath the keyboard hold the keyboard in place; there's no need to remove them).

After removing the screws, carefully swing up the red cover. It will open to about 50 or 60 degrees, don't force it beyond this point."

http://www.butoba.net/nordlead/nl2weight.html

Super! DIna google-skillz överträffar mina...

1
Bevaka tråden