Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 virtuella maskiner i Virtual Box?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-04-15 15:57

Jag har installerat Kubuntu 8.10 i386 via Virtual Box. Sen ville jag installera Fedora 10 i386. Det gick inte att få kontakt med DVDn via den nya maskinen jag skapat åt Fedora. När jag sedan startade Kubuntu kom DVDn upp, redo att installera.

Efter några försök installerade jag Fedora på Kubuntumaskinen för att installera Kubuntu på den nya Fedoradelen. MEN nu går det ju så klart inte att installera Kubuntu igen utan att radera Fedorainstallationen:mad:

Är det nåt speciellt man ska tänka på när man vill ha flera OS via Virtual Box?

Jag har inte kört Virtual Box under OS X men under andra värdsystem kan du välja vilken gästmaskin som ska använda vilken optisk enhet eller för den delen skivavbild i gästmaskinernas inställningar. Det borde räcka med att du anger att den maskin som ska läsa från enheten har den vald i sina inställningar.

• Medlem
  • 2009-04-15 17:01

Hm, menar du att bara en gästmaskin i taget kan ha den optiska enheten inställd? Annars har jag tyvärr ställt in det men den hävdar att den inte kan läsa...

• Medlem
  • 2009-04-15 17:37

Det funkar tyvärr inte, No bootable medium found säger den fortfarande om jag försöker installera på ngn anna gästmaskin än den som redan har installerat...

• Medlem
  • 2009-04-15 21:15

Ja, det är ju inte helt logiskt. Men nu har det gått att installera iaf. Jag avmonterade optiska enheten på de gästmaskiner som jag inte ville installera på sen monterade jag på den jag ville installalera på. Det hjälpte inte. Då valde jag till Aktivera genomströmning. Då funkade det att installera på ena maskinen.

När jag sen skulle installera på den andra gästmaskinen fungerade inte detta trick utan då fick jag efter några försök igång installatinoen utan Aktiv genomströmning.

Tyvärr vet jag inte varför det till slut fungerade utan bara att det gjorde det.

1
Bevaka tråden