Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gissa dagens synth, april månads utgåva

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-15 21:29

Tjenis,

Tänkte ge er en lätt match. Gissa synten...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-15 22:02

Galet! Fint! Doepfer?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-15 22:06

Njet...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-15 22:09

Nu ska det sovas. Återkommer med facit imorgon ! Godnatt!

  • Oregistrerad
  • 2009-04-15 23:08

Är det multitrackat?

\\Gnutten

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-04-15 23:17

nord modular G2 utan att ha lyssnat på ljudfilen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-16 06:58

Godmorgon!

Leere, du gissar givetvis rätt bra. Det är ju rätt trist när jag kör denna tävling eftersom jag enbart använder G2 eller Doepfer... Här kommer en blid på patchen. Och nej, Det är inget multritrackat här inte! En patch på 95% cycles /100% mem.

Det som är riktigt göttigt med denna patch är att den är extremt komplex och jag har hittills fått fram en helt sjuk flora av störda patchar men som låter bra och som är användbara.

I enkelhet finns 4 oscillatorer (Phase OSC), vars faser moduleras av summan av dess egen genererade audio (ger frasighet, trots sinus) samt övriga oscillatorers audio. Återkopplingen körs genom en ADRS-envelope där samtliga steg kan moduleras och det görs de av summan av 4 oberoende (men mot masterklockan synkbara) LFOer. På samma sätta styrs pitch med varsin envelope, vars ADSR-steg moduleras av samma LFOer som ovan. På detta sätta kan man ställa klockan till att synka om var fjärde takt och låta LFO:erna synkas av detta och således få in långsamma förändringar, vilket bidrar med mkt liv. Patchen tog väl unge-fär 2h att krana fram. Men mycket nöje kan jag säga. Jag har även några enkla prototyper, som faktiskt låter rätt fränt de också.

Ikväll kommer en ny patch att byggas, då på ett liknande sätt, men med återkoppling mot FM istället och kanske pitch....

Nu är det frukosttime, Kan posta patchen ikväll för de som vill ha den.

Senast redigerat 2009-04-16 07:10
1
Bevaka tråden