Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta reda på inställningar på .mp4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och konverterar film till telefonen i Handbrake och jag blir tusingen inte nöjd med kvalitén!:tveksam:
Bilden blir smått pixlig med eftersläpningar, särskilt vid rörelser, nyansskillnader är som olikfärgade fält.
Filmerna är rippade från dvd med inställningar från den här tråden:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=204110&st=930&p=2268937&#entry2268937

Men telefonen (nokia 5800) hade en tralier till senaste batman rullen från start, och den är skitbra jämfört med mina! Inga pixlar, snygga färger, ingen eftersläpning trots explosioner och action!

Så, finns det något sätt man kan ta reda på vilka inställningar dom använt på batman-filen?
Eller har nån vetskap om bättre inställningar?

Jag brukar först välja default-läge för Iphone (i utdragsfliken) och sen går jag manuellt in under "Video" och ställer in original-upplösningen till maximal bredd, ofta 720 för dvd. Ofta är filmerna i bredformat och då kan man "croppa" lite manuellt under "Picture settings". Blir bra bild i en Iphone. Sen väljer jag ljudsampling till 44.1 kHz, bithastighet 128 kbps samt stereo-ljud 2.0 (duger gott i hörlurar). Filstorleken brukar bli runt 1 GB.

Denna fil bör kunna användas även i en annan mobil som kan läsa mpeg4.

Jag kanske missförstod dig. De filer jag använder till Iphone heter .m4V och jag vet inte om det är samma som .mp4, men Itunes kallar filerna för "mpeg4" i biblioteks-listan och mp4 låter misstänkt likt mpeg4...
M4v-filändelse är kanske H.264? (En djungel det här...)
Men det viktigase är ändå att du försöker behålla så många pixlar som möjligt på bildupplösningen.

1
Bevaka tråden