Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Massa MBP-skärmfrågor: Flera skärmar? Hur stor? HDTV?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-16 23:07

Hejhej
kommer snart att införskaffa en 15" MacBook Pro och funderar på att skaffa en (eller flera) extern(a) skärm(ar).

Har i dagsläget en iMac 20" men ser inte poängen i att ha två stycken datorer eller i att ha en iMac som huvuddator när den bärbara har bättre prestanda och funderar därför på att sälja min iMac och för pengarna köpa någonting bättre till mbp:n.

Började med att jag började dregla över en 30" cinema display. Sedan tänkte jag att det borde ju finnas andra billigare skärmar t.ex. denna

Vill helst ha en stor skärm för bildredigering och för filmvisning. På grund av det senare frågar då en vän till mig varför inte köpa en HDTV? Ja varför inte? De har gått ned i pris, såg idag en 42" HDTV med inbyggd digitalmotttagare för 7 777:-, går det att sitta så nära en hdtv utan att få ont i ögonen (eller nacken)?

Då får jag ju dessutom en större TV än min nuvarande 20", visserligen kan jag ju skaffa en stor skärm och en elgato eyetv grej men inte lika smidigt (och kan väl inte låta mig se min halvtaskiga Wii-grafik i HD på displayen?)

Sen tänkte jag att man kanske ska köra på två externa skärmar? Man kan ju köra på den inbyggda + en extern men går det att ha två externa? (skönare med två bredvid varandra i samma storlek)
Går det att hantera dem som två olika skärmar eller blir det en enda stor skärm?

Har googlat en del men hittar bara diskussioner som är gamla (gamla MBP:s eller diskussioner om att använda HDTV från '06 och sedan dess har väl en del hänt?)

Vad säger ni? Ha kvar iMacen? Köpa en stor skärm till? Köpa två? Köpa en HDTV?

Har hittat en del lösningar men tar gärna emot andra
http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/
http://www.digitaltigers.com/sidecar.asp

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-16 23:16

rek:

köp en 30 eller 24 tums skärm och ha bredvid, funkar som en dröm när man vant sig

1
Bevaka tråden