Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone hittas ej av iTunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-22 01:19

Har problem med en iPhone 2G som tidigare var upplåst. Efter en uppdatering med QuickPwn började den strula och hänga sig. Till slut upptäcktes den inte av min Macbook med 10.5.6 och iTunes 8.1.1.

Efter ett tag hamnade den i "endless reboot loop". Även om man gjorde hardware-reset på den. Lyckades få ur den ur den och återställde mjukvaran på iPhonen i inställningsmenyn på den (Allmänt: Radera alla data).

Nu startar telefonen som den ska, men den har en hänglåssymbol högst upp på displayen och det går bara att ringa nödsamtal och ta emot telefonsamtal med den.

Tyvärr hittar iTunes den fortfarande inte så jag vet inte hur jag skall låsa upp den.

Har testat följande;
- Sätta den i återställningsläge (home + start-knapp 10 sek, home 10 sek).
- Ansluta på en annan Macbook
- Ansluta med en annan USB2-kabel
- Avinstallera USB-drivrutinerna i OSX och lägga in äldre version
- Avinstallera iTunes och alla tillhörande filer, testa äldre iTunes-versioner
- Nedgradera till Mac OS X 10.5.2 med iTunes 7.6.2
- Zappa PRAM
- Ansluta via USB-hubben i en Cinema Display 23"

Har testat ovanstående åtskilliga gånger under några dagar nu.

Kan det vara så att mjukvaran på iPhonen är skadad? Eller funkar inte data-anslutningen? Någon trasig kontakt?

Den laddas via USB2-kabeln i alla fall, både från dator och vägguttag.
:">

Prova att hålla in home när du startar om samt On/Off knappen tills en symbol med iTunes och USB kabel syns i Displayen släpp då direkt, öppna iTunes och gör en Restore.
Det kan ta några ggr innan man får den i detta läge men bara att försöka skam den som ger sig

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-22 13:16

Jag har provat att sätta iPhonen både i Restore Mode och DFU Mode.
Men inget hjälper.

Skall man testa att ansluta den till en helt annan macmodell eller PC kanske?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-26 08:57

Jag hade liknande problem med en Mac med 10.5.6. (Känt problem).
Provade sedan med en som gick på 10.5.3, då funkade det.
Körde QuickPawn (fick köra två ggr) och sen hoppade den igång.

1
Bevaka tråden