Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPhone säger "plång"

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-04-22 15:11

Senaste typ veckorna har jag märkt att min iPhone 3G (senaste OS uppdaterat från iTunes) helt obefogat säger "plång" ganska ofta. Samtidigt vibrerar den. Det är inte på regelbundna tider (minuter eller timmar eller så) utan bara typ nån gång i timmen, helt planlöst. Detta kan ha börjat i samband med att jag märkte att jag fick två meddelandeljud (det andra cirka 10 min efter det första ljudet) när jag får sms.

Är det någon där ute som råkat ut för samma sak.

*Jag har ingen påminnelse inställd.
*Det plångar inte när jag har iPhonen i flygplansläge

tacksam för hjälp

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-22 15:13

Den ligger väl och "plångar" om du har ett oläst SMS. Det räknas inte att läsa det i "preview" utan man måste låsa upp iphonen och öppna SMS-appen. Lite störande...

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-04-22 15:14

aaaaaahhh
att det ska vara så svårt att beskriva
nej jag har inga olästa sms liggande

tack ändå rhesus

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-22 15:34
Ursprungligen av Rudis:

aaaaaahhh
att det ska vara så svårt att beskriva
nej jag har inga olästa sms liggande

tack ändå rhesus

Lustigt... Något måste ha hakat upp sig. Har du provat återställa inställningarna på iPhonen?

Det är inte så att du har aktiverat mail-funktionen att hämta automatiskt och att du får nya mail lite då och då?

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-22 17:53
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Det är inte så att du har aktiverat mail-funktionen att hämta automatiskt och att du får nya mail lite då och då?

Då borde ju mailikonen lysa upp med en röd plupp på? Fast det sa han ju iofs inte att den inte gjorde...

Ursprungligen av rhesus:

Då borde ju mailikonen lysa upp med en röd plupp på? Fast det sa han ju iofs inte att den inte gjorde...

Jo, jag tänkte också på det. Men jag känner folk som knappt läser sin mail i sin iPhone vilket resulterar i att de alltid har väldigt många olästa mail. Då kan det vara svårt att komma ihåg vad den röda siffran visade och att man missar att göra den kopplingen.

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-22 18:39
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jo, jag tänkte också på det. Men jag känner folk som knappt läser sin mail i sin iPhone vilket resulterar i att de alltid har väldigt många olästa mail. Då kan det vara svårt att komma ihåg vad den röda siffran visade och att man missar att göra den kopplingen.

Kör man dessutom med POP istf IMAP så är det klart att det kan bli en massa olästa mail...

Har det här löst sig eller plångar det ännu?

Det där gör min med ibland faktiskt. Inte märkt det på senaste veckan men förra veckan drog den ett par sms pling även fast jag varken hade sms, mms eller epost.

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-04-26 17:54

hmmmm
det har lugnast ner sig med plångandet senaste dagarna men det har inte upphört helt. Mailplång handlar det inte om iaf.
Tack alla för svar. Jag återkommer om jag kan precisera mer hur detta uppträder.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-26 21:44
Ursprungligen av Rudis:

hmmmm
det har lugnast ner sig med plångandet senaste dagarna men det har inte upphört helt. Mailplång handlar det inte om iaf.
Tack alla för svar. Jag återkommer om jag kan precisera mer hur detta uppträder.

Min plångar också men jag vet varför: MobileMe som pushar ut mail.

• Medlem
  • 2009-04-26 19:24

Är det nåt tilllbehör inblandat eftersom du postar i det forumet?

Har också fått "fejk" sms-signal ett par gånger.. då har jag inte rört telefonen på någon timme heller!

• Medlem
  • Kungälv
  • 2009-04-28 09:55

Är den plång ny?

Kan det inte vara röstbrevlådan då?

1
Bevaka tråden