Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InD-pdf får olika färger i Förhandsvisning och Acrobat.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla

Har stött på ett färgproblem som gör mig förvirrad.

Jag har gjort en pdf-presentation i InDesign. Som vanligt ser allt ut som det ska och jag nöjd och glad.

När jag sedan skickar över pdf-presentationen till en annan dator uppstå problemet. pdfen ser bra ut i Förhandsvisning men i Acrobat (även Photoshop och Illustrator) är färgerna helt förvrängda. Som att någon dragit upp kontrasterna på max. Detta gäller både för vekor och pixel bilderna i dokumentet.

Någon som har en ide om vad det kan vara för fel. Båda datorerna har CS3 med orörda färginställningar från instalationen.

Senast redigerat 2009-04-23 20:02
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-23 22:47

Med vilken exportinställning har du gjort PDF-filen.

Vilken Acrobatversion är det du tittar på filen med?

Janne

Just för denna pdf använder jag standard [High Quality Print].
Acrobatversion är Acrobat Professional 8.0 (Även i övriga CS3 program är färgerna fel).

Jag har klurat lite under kvällen och skickat filen till några vänner med både Mac och PC. Färgerna värkar stämma för alla. Pdfen ser även bra ut när den skrivs ut.
Så det är alltså bara på skärmen färgerna är helt galna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-24 19:50

Kolla färginställningarna i Acrobat, de brukar skilja sig från de övriga programmen. Acrobat har också en ovana att komma ihåg den föregående färginställningen för skärmproof. Den anpassar sig bara automatiskt om man öppnar en PDF/X-fil.

Janne

1
Bevaka tråden