Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

återställning av 2G

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå
Har en 2G som jag tänkte ge till min bror för fick en 3G genom jobbet häromdagen.

2G är jailbreakad och upplåst m.m om jag återställer(radera allt innehåll och inst.) telefonen finns cydia,installer och swirlymms kvar då?

Det jag egentligen bara vill göra är att rensa telefonboken och sms m.m
Hur gör jag det enklast

vill gärna ha kvar installer, cydia och swirlyMMS och att den fortfarande är upplåst

//mvh Kristian, ny ägare av en 3G

Om du återställer försvinner allt. Sen får du jailbreaka och låsa upp och göra allt det där igen.

• Medlem
  • Täby
  • 2009-04-27 12:21

Denna tråd passar bättre under upplåsning då det handlar om en G2 telefon.
/mod

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-27 12:32
Ursprungligen av bjornligan:

Hallå
Har en 2G som jag tänkte ge till min bror för fick en 3G genom jobbet häromdagen.

2G är jailbreakad och upplåst m.m om jag återställer(radera allt innehåll och inst.) telefonen finns cydia,installer och swirlymms kvar då?

Det jag egentligen bara vill göra är att rensa telefonboken och sms m.m
Hur gör jag det enklast

vill gärna ha kvar installer, cydia och swirlyMMS och att den fortfarande är upplåst

//mvh Kristian, ny ägare av en 3G

Det räcker med att du tar bort allt på telefonen. Välj i system inställningarna "Erase all content and settings." Det kommer ta bort allt på telefonen. Cydia och co kommer inte att tas bort.

Sen kan du enkelt ge den till din broder. När han kopplar in den för första gången till sin dator kommer iTunes att fråga om han vill ställa in den som en ny iPhone. Säg ja och sen är det bara att använda den som vanligt.

Har du inte firmware 2.2.1 redan så är det kanske bäst att installera den senaste firmware först. Fast då får du jailbreaka den igen. Upplåsningen kommer inte att försvinna.

//Rob

1
Bevaka tråden