Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

taskig balans

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-15 13:13

En av mina pro speakers låter helt plötsligt mycket mindre än den andra, oavsett vilken app jag använder. Kan det vara ett mjukvarufel, eller är det ett mekaniskt fel? Kör 10.2.6 på en iMac globe.

(jag vet att det har skrivits en del om detta men jag hittar inte trådarna. Vet heller inte om det är rätt forum, valde mellan tillbehör, iMac, och OSX. Flytta mig gärna till rätt plats.)

Gå in och glo på på ljudinställningarna.
Balansen kan ändra sig av sig själv.
Jag har samma problem med mina SoundSticks.

• Medlem
  • 2003-07-15 13:25

ja, det var så enkelt. tackar!

Så lite så.
Som kompensation kan du väl försöka hjälpa mig med typsnittet, se längre ner...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Gå in och glo på på ljudinställningarna.
Balansen kan ändra sig av sig själv.
Jag har samma problem med mina SoundSticks.

Jo, jag har också märkt att balansen verkar leva sitt eget liv. Hur sjutton kan det vara så? Brukar dock ställa centrera balansen med jämna mellan rum. Kör för övrigt iMac Globe med Pro Speakers.

• Medlem
  • 2003-07-15 22:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Så lite så.
Som kompensation kan du väl försöka hjälpa mig med typsnittet, se längre ner...

OT:
lustigt hur olika vi medlemmar läser inläggen på 99mac. När du skrev längre ner så var det längre ner i "Allmänt om mac". Jag hittade det du syftade på genom att kolla just dina senaste inlägg.

Citat:

Skrevs ursprungligen av grand_master
Jo, jag har också märkt att balansen verkar leva sitt eget liv. Hur sjutton kan det vara så? Brukar dock ställa centrera balansen med jämna mellan rum. Kör för övrigt iMac Globe med Pro Speakers.

Likadant på min tiBook - finns antagligen ett kortkkommando för det, precis som för "mustangenter" som också roar sig med att aktiveras...

1
Bevaka tråden