Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac/Win-problematik...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just installerat en Mac OS X Server och börjar bekanta mig med hur saker och ting hänger ihop. Jag har fastnat lite på hur man får bokstäver som å, ä och ö att lira en en blandad miljö. Någon som har ett tips till en rookie?

Sen undrar jag också hur man blir av med de osynliga mapparna som skapas av Mac OS X och inte är osynliga hos PC-anändare...

Tips?

Citat:

Skrevs ursprungligen av [ill nill]
Sen undrar jag också hur man blir av med de osynliga mapparna som skapas av Mac OS X och inte är osynliga hos PC-anändare...

Du får vänta till nästa version. Det ska vara löst i 10.3 enligt uppgifter från en del betatestare.

Bra att veta... slipper man ju fundera på det.

Inga bra tips som gör att PC-användare kan se mina mappar innehållande svenska tecken?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-15 23:09

man bör nog aktivera windows file sharing. mina problem har försvunnit, samtidigt som det fungerar lite mer "som vanligt" på pc:n.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-03 23:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av [ill nill]
Bra att veta... slipper man ju fundera på det.

Inga bra tips som gör att PC-användare kan se mina mappar innehållande svenska tecken?

Att välja "Latin 850" i Server Settings/Windows brukar åtgärda felet med Windowsklienter som har problem med ÅÄÖ.

Hmm, inbillar mig att det blev lite bättre. Fortfarande några konstigheter dock. Om jag från en Mac OS X-klient lägger upp en mapp med "å" i namnet syns den överhuvudtaget inte på PC. "ä" och "ö" funkar...

1
Bevaka tråden