Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Simpsonavsnittet med Jobs, någon?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon som spelat in ovanstående avsnitt till datorn och kan tänka sig dela med sig av det?

  • Medlem
  • 2003-07-15 19:45

Eeeeh mig veterligen finns det inget simpsons avsnitt med Jobs.. Vilken säsong skulle det vara?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 20:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Eeeeh mig veterligen finns det inget simpsons avsnitt med Jobs.. Vilken säsong skulle det vara?

Jo, det sägs att det ska finnas ett sådant.
Har inte sett det själv men läst många diskussioner om det.
Du kan ju alltid söka på DC och Kazaa (mlMac).

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Någon som spelat in ovanstående avsnitt till datorn och kan tänka sig dela med sig av det?

Det är inte Southparkavsnittet du menar?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Det är inte Southparkavsnittet du menar?

Nej, jag har verkligen för mig att det var simpsons... Men finns det ett southparkdito as well vore det ju kul att se...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 00:23

Jag tror faktiskt att det både finns ett South Park- och ett Simpsons-avsnitt där Steve Jobs figurerar.
Men för all del, jag kan ha fel (barabarabaraba, det börjar verka kärlek banne mig ).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Jag tror faktiskt att det både finns ett South Park- och ett Simpsons-avsnitt där Steve Jobs figurerar.
Men för all del, jag kan ha fel (barabarabaraba, det börjar verka kärlek banne mig ).

Ok, då återstår det bara för oss att finna dem och sedan se dem

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Ok, då återstår det bara för oss att finna dem och sedan se dem

Och självklart dela med er av eventuella fynd!? Det här låter ytterst intressant!

/Olof

Finns ju ett Futurama avsnitt med en parodi på "1984" så varför inte ..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Finns ju ett Futurama avsnitt med en parodi på "1984" så varför inte ..

Groening måste nästan vara Macster, med tanke på att alla datorsystem i serien påminner om OS 9, "domaren" på robotplaneten i avsnittet "Fear of a Bot Planet" var ju en gammal Classic mm

  • Medlem
  • 2003-07-16 00:54

Nope tror inte det är Simpsons... isf skulle det vara i säsong 14 där jag inte sett alla avsnitt.. i övrigt har jag sett alla avsnitt flera gånger

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 01:00

Efter lite efterforskning tror jag att det avsnitt av Simpsons med Steve Jobs det pratas om är detta.
Inte för att Jobs är med där men Apple förekommer i diverse skepnader om jag förstått saken rätt (har inte sett avsnittet).

Vad tror ni?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Efter lite efterforskning tror jag att det avsnitt av Simpsons med Steve Jobs det pratas om är detta.
Inte för att Jobs är med där men Apple förekommer i diverse skepnader om jag förstått saken rätt (har inte sett avsnittet).

Vad tror ni?

Homer nämner bara Apple Computers i det avsnittet.
Steve Jobs är aldrig med.

Tror inte heller det finns något Sipmpsonsavsnitt där Steve Jobs är med.

Nu kommer tråden börja spåra ut...

I mitt ivriga sökande efter avsnittet (som antagligen inte finns) hittade jag i alla fall skärmdumpar från ett avsnitt där bart(?) använder en newton Spana in den här sidan, ungefär på mitten.

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Nu kommer tråden börja spåra ut...

I mitt ivriga sökande efter avsnittet (som antagligen inte finns) hittade jag i alla fall skärmdumpar från ett avsnitt där bart(?) använder en newton Spana in den här sidan, ungefär på mitten.

Det är inte Bart som använder en Newton utan den elaka mobbar-killen. Därav texten "Beat up Martin". Om jag minns rätt säger han "I'm gonna make a note in my Newton"....typ

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
I mitt ivriga sökande efter avsnittet (som antagligen inte finns) hittade jag i alla fall skärmdumpar från ett avsnitt där bart(?) använder en newton Spana in den här sidan, ungefär på mitten.

Kearney: Hey Dolph, take a memo on your Newton: beat up Martin.
[Dolph writes "Beat up Martin" which the Newton translates as "Eat up Martha"]
Bah! [throws Newton]
Martin: [being bonked on the head] Ow!

http://www.snpp.com/episodes/2F05.html

Observera att det är en mask i äpple-loggan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 13:25

Simpsons-, Apple- och nedladdningsfreak som jag är så har jag förstås detta klipp (gick f.ö. på TV3 för några veckor sedan)

Jag har inte hört talas om något avsnitt som handlar om Steve Jobs, däremot med Bill Gates. Om ni får tag på, kolla på detta så vet ni på vilken sida Groening står...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 15:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av arru
Jag har inte hört talas om något avsnitt som handlar om Steve Jobs, däremot med Bill Gates. Om ni får tag på, kolla på detta så vet ni på vilken sida Groening står...

Hehe!

För övrigt gjorde Groening några reklamplanscher till Apple nån gång på 80-talet(?).

  • Oregistrerad
  • 2003-07-16 15:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Nope tror inte det är Simpsons... isf skulle det vara i säsong 14 där jag inte sett alla avsnitt.. i övrigt har jag sett alla avsnitt flera gånger

Är inte i säsong 14.. jag har sett alla flera ggr om.. finns några riktigt bra..

Ska det finnas ett Dilbert-avsnitt där Apple figurerar med..

Citat:

Skrevs ursprungligen av tei
Hehe!

För övrigt gjorde Groening några reklamplanscher till Apple nån gång på 80-talet(?).

AAAAAH!!

Måste se!

Måste troligen ha också, men det kanske är svårare att ordna…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 23:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
AAAAAH!!

Måste se!

Måste troligen ha också, men det kanske är svårare att ordna?

http://www.digibarn.com/collections/posters/mac-groening/

  • Oregistrerad
  • 2003-07-24 02:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Nej, jag har verkligen för mig att det var simpsons... Men finns det ett southparkdito as well vore det ju kul att se...

Visst gör det det - här är ett smakprov:

http://www.taho.info/mac/vu/television/images/southpark-jobs.jpg

http://www.planearium.de/scripts-511.htm

Transcript av avsnittet med Steve Jobs. Han gör inte så mycket faktiskt. Han säger precis som han sa om "IT" -- "We're going to have to rethnk cities!" och sen ett "Oh my god!"

Kul att Steve Jobs var med i alla fall. Kanske inte för att han var känd, utan för att hela avsnittet var en parodi på "IT" rykterna eller Segway som den nu heter...

The third flexigrip is gently inserted into the anus, to keep the driver in place. [gets into the wheel and activates flexigrip. It extends his anus he groans as it locks him in.]

Det finns inget Simpson avsnitt med Steve Jobs. Det borde jag veta eftersom jag är Simpson-egg

Kan ju nämna att det är farligt att dela ut sina simpsonsavsnitt. Gjorde det med två st. Har fått en varning från bostream om att om dom märker att jag laddar hem eller delar ut igen säger dom upp abbonemanget, vilket kostar mig 500 pistoler...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-24 17:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Butterfly
Kan ju nämna att det är farligt att dela ut sina simpsonsavsnitt. Gjorde det med två st. Har fått en varning från bostream om att om dom märker att jag laddar hem eller delar ut igen säger dom upp abbonemanget, vilket kostar mig 500 pistoler...

Varför just Simpsons?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-24 17:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Butterfly
Kan ju nämna att det är farligt att dela ut sina simpsonsavsnitt. Gjorde det med två st. Har fått en varning från bostream om att om dom märker att jag laddar hem eller delar ut igen säger dom upp abbonemanget, vilket kostar mig 500 pistoler...

Fan vad surt.
Bredbandsbolaget skickade mig en varning eftersom RIAA hade hittat filmer hos mig, men när jag pratade med deras kundtjänst så sa dom att det var inget att bry sig om. De tog inte till några åtgärder mot sina kunder mer än varningen och ett tips om att inte dela ut. Men det var bara att ladda hem vad jag ville enligt dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-24 17:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Nilsson
Fan vad surt.
Bredbandsbolaget skickade mig en varning eftersom RIAA hade hittat filmer hos mig, men när jag pratade med deras kundtjänst så sa dom att det var inget att bry sig om. De tog inte till några åtgärder mot sina kunder mer än varningen och ett tips om att inte dela ut. Men det var bara att ladda hem vad jag ville enligt dom.

Skön attityd.
Man kanske borde byta...

  • Medlem
  • 2003-07-24 22:32

Använd Hotline, KDX eller Carracho så får RIAA leta bäst dom vill .. föresten, låter inte RIAA som nått hem för fyllon?

Jag har för mig att i Futuramaavsnittet med Lucy Lu-bot så figurerar ett paket med tomma robotar, Mac-formated

Bevaka tråden