Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har stora problem med att överföra drygt 13 GB från min gamla PC till min nya iMac. Jag försöker kopiera via nätverket men får, då jag kopierar via macen, fel att filen inte finns (eller liknande). Kopierar jag från PC:n får jag meddelandet "Cannot read from the source file or disk". Vad är fel och hur fixar jag det? Jag har kört scandisk, men icke för letande efter skadade sektioner.
Jag vet inte vad som är fel men har -kanske- en dum lösning.
Jag hade ett liknande problem och till slut blev jag så trött på det så jag installerade en FTP-klient på Windowsdatorn, startade FTP-servern i OS X och FTP-ade in. Då funkade det hur bra som helst att flytta filer.
Efter att jag kört scandisk samt aktiverat Windows File Sharing och kopplat upp via det, så fungerar det fint. Att köra på Windows villkor verkar löna sig ibland.
Skrevs ursprungligen av KristerG Ett annat bra program är Total Commander, det är gratis i 30 dagar om jag inte minns fel. Du hittar det på: http://www.ghisler.com/
OT: Total Commander är det bästa programmet som någonsin gjorts för Windows.