Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yellowsn0w för en dummie

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Ursäkta den sjukt töntiga rubriken. Men jag behöver verkligen hjälp för jag blir förvirrad av alla termer hit och dit.

Så här är det. Jag har en USA-köpt iPhone 3G som har någon form av SIM-adapter över kortet. Jag har Tele2Comviq som operatör. Nu är det så att 3G funkar ganska dåligt. Oftast måste jag starta om mobilen. Ibland kan jag förlora täckning i flera timmar och ganska så ofta så klagar folk på att det inte går att nå mig; antingen är det telesvar eller så går inga signaler fram. Jag misstänker att det är för att adaptern över SIM-kortet suger eller funkar lite sporadiskt. Mycket irriterande. Kan det här stämma?

Därför tänkte jag att jag ska låsa upp den med Yellowsn0w för att slippa adaptern. Vet någon om det kommer funka bättre? I sådana fall. Hur går jag tillväga?

1. Enligt iTunes är programversionen 2.1. Behöver jag uppdatera till 2.2? Hur gör jag då? Måste jag jailbreaka den igen och hur gör jag det? (Fick den redan upplåst!). Får jag automatiskt rätt baseband om jag uppgraderar den?

2. Är det bara att köra Yellowsn0w genom Cydia då? Hittade den guiden på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Aia-oUgCL2o&feature=related

Är det bara följa den? Kommer allt fungera som det ska sen?

Stort tack för hjälpen. Ber om ursäkt. Vet att all denna info redan finns, men jag blir sjukt förvirrad av alla begrepp hit och dit. Vore så skönt om någon kunde skriva på svenska en exakt ordning hur jag ska göra det.

S.

Det finns svar på precis ALLA frågor du ställt i forumet. Använd sökfunktionen

1
Bevaka tråden