Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macen studentdator? Ja, om man kör på Explorer!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple ger som bekant studenter rabatt på sina produkter. Varför kan då inte samma studenter tacka ja till sina kurser med Apples webbläsare Safari? Jag talar om det nationella antagningsbeskedet som administreras av www.antagning.sunet.se. Nej, den som kommit in på högskola eller universitet måste damma av gamla hederliga Explorer (eller Netscape eller Opera). Det tycker jag är dåligt. Apple borde väl ha sett till att landets Macstudenter kan tacka ja till sina kurser med Safari? Eller är ”felet” någon annans? Jag vet inte hur det funkar med säkerhetsfiler etc., men går det att ta fram till ovan nämnda webbläsare borde det finnas till Safari också!

• Oregistrerad
  • 2003-07-15 23:36

Vad är det som inte fungerar? Jag provade att logga in och kom fram tills dess att man ska tacka ja, vilket jag nu inte ska göra så jag provade inte längre än så.

• Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-07-15 23:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Satyricon
Apple ger som bekant studenter rabatt på sina produkter. Varför kan då inte samma studenter tacka ja till sina kurser med Apples webbläsare Safari? Jag talar om det nationella antagningsbeskedet som administreras av www.antagning.sunet.se. Nej, den som kommit in på högskola eller universitet måste damma av gamla hederliga Explorer (eller Netscape eller Opera). Det tycker jag är dåligt. Apple borde väl ha sett till att landets Macstudenter kan tacka ja till sina kurser med Safari? Eller är ”felet” någon annans? Jag vet inte hur det funkar med säkerhetsfiler etc., men går det att ta fram till ovan nämnda webbläsare borde det finnas till Safari också!

Jag var bombsäker på att det just inte skulle fungera, men det gick som en dans, vad händer då?

mvh
/Peter - Lund/Malmö nästa.

Kul att det verkar funka för vissa åtminstone! Vad som händer här är att jag får ett meddelande om att Safari inte har erforderlig säkerhetsfil och en fråga om jag vill fortsätta i alla fall. Det vill jag, men samma fråga kommer tillbaka ideligen. Efter att ha fått samma blaffa i synen 20 ggr tröttnade jag och startade Explorer, vilket funkade utan problem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 15:49

Jag har också lämnat svar med Safari, och det fungerade utan problem (den frågar en gång om certifikat, men sen är det raka spåret)

Då är ju min fråga till dig: vilken version av Safari kör du? Jag har 1.0 (V85)

Jag kör på samma version som du...

1
Bevaka tråden