Har letat runt massor efter en bra 24" TFT skärm. Det verkar dock vara svårt att hitta någon som enhetligt bra recensioner, en del har majoriteten övervägande, och sedan ett antal riktigt dåliga omdömen på t.ex. prisjakt. Har funderat över en TN-skärm mest pga priset, men på en del recensioner av TN-skärmar verkar det vara fruktansvärt dålig bild, medans andra recensioner på samma skärm tycker att bilden är en bra bit över godkänd. Dock så verkar det vara varierande recensioner även på skärmar mellan 5-8000kr också. Jag håller inte på med grafisk design, men en hel del ordbehandling/läser på skärmen samt en del spel. Jag vill ha bra bild, men behöver inte något extremt. Tanken är att den ska hålla åtminstonde i 2.5-3 år.
Så vad säger ni? Har ni något bra att rekommendera? Tanken är att den ska fungera till både en Macbook Pro (unibody) och även till min stationära pc. Prisklass: 2-5500kr.
Har tittat på nedanstående skärm, LP2475W, fördel då den har displayport. Men är den verkligen värd dubbla priset framför många TN-skärmar? Skulle ju kunna få 2st av Samsungs TN-skärmar för samma pris (5300kr med studentrabatt):
http://www.dustinhome.se/pd_5010172671.aspx