Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midi-interface dyker inte upp?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Okej, så här ligger det till...

Jag hade lite tråkigt en dag, så jag plockade fram en gammal äcklig laptop som jag med hjälp av ett kompakt litet midi interface (midi sonic 2x2) tänkte använda till att köra en micro modular-editor och kanske en och annan sequencermjukvara.

Snacka om att mitt äventyr tog slut snabbt, interfacet dyker inte upp i midi devices ens.
Interfacet fungerade utmärkt på min MacBook... men som vanligt med Windows så ska man ju bli så frustrerad att man tappar håret.

Har inte använt den här gamla laptopen på flera år, kan det vara gamla drivrutiner som ligger och spökar? Interfacet skulle tydligen installera sig självt, det registreras att jag kopplar in det i USB-porten, men efter det installerats så dyker det inte upp i någon meny.

Formatera skiten?

Det här har varit min räddning några gånger:
http://www.eqmag.com/article/fixing-windows-xp/aug-07/30616

Det är alltså registret som ställer till det. Det finns en maxbegräsning på antal tillgängliga midiportar, och man kan behöva städa den manuellt.

Underligt...

Jag läste det där tipset idag på jakt efter lösningar. Fungerar fortfarande inte.
Förstår mig inte riktigt på registret... hade 2st keys som hette midi och midi2 som pekade mot wdmaud.drv, sen så är det även wave1, wave2, wave3 som pekar mot samma drivrutin. Ska man bara ta bort midi-keysen eller ska man utplåna allt som pekar till drivrutinen? Jag tog bara bort midigrejerna från registret.

Har aldrig kört något med midi på den här datorn förut, så det känns bara lite udda.

Yes! Fick det att fungera.

Det var en konflikt med en Logitech-drivrutin som jävlades. Tog bort den i registret och så plötsligt dök mitt interface upp, tack för hjälpen i alla fall

1
Bevaka tråden