Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link 855 eller D-link 825 ?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-05-07 16:38

Tänkte kolla om någon vet eller testat både d-link 855 och 825 !
Enda skillnaden på dem skall vara att 855 har TRE antenner medans 825 har TVÅ st samt att 825 har en display.

Displyen kan jag leva utan men hur stor skillnad kan det vara på två eller tre antenner ?

Konsument-routrar är och förblir i konsumentklass. De funkar ett par tre år innan de lägger av. Då kastar man och köper en ny. Om det är två eller tre antenner är nog egalt i verkliga livet, liksom display (man brukar ju ändå konfigurera genom datorns webläsare). Under skalet är de nog identiska. Att flytta sin dator några decimeter eller vrida den lite grann gör nog mer för mottagningen än en extra tredje antenn. (En av mina numera insomnade trådlösa basstationer hade två antenner som gick att vrida runt på olika sätt. Gjorde aldrig någosn skillnad whatsoever. Däremot hjälpte det ibland att flytta/vrida på datorn lite grann).

Nu gissar jag iofs bara men tror inte heller att så många har gjort blindtest och kunnat jämföra just dessa modeller:

1
Bevaka tråden