Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1000+ SMS till en kontakt, sedan raderades alla!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-05-09 22:24

Tja,

Försökte hitta en tråd om detta och fann en från 2007 så den litar jag inte på. Den handlade inte heller riktigt om mitt problem.

Idag hände något jag inte trodde skulle hända. Och helt utan förvarning oxå.
Skulle skicka sms till min flickvän som bor utomlands. Vi messar en flock gånger varje dag så totalt sett blir det ju en del.
Installerade en sms counter för en tid sedan, typ december tror jag. Vid den tidpunkten tror jag vi hade skickat lite över 1000 sms var och jag sparade så klart allt. Kul att se tillbaka på typ.
Sen idag skulle jag skicka ett. Det gick inte utan jag fick ett märkligt felmeddelande. Ett meddelande som inte på något sätt indikerade på att jag nått sms taket för just den här kontakten. Jag klickar bort meddelandet och provar igen. Gör det två gånger och till slut skickas meddelandet. Men när jag nu tittar så är all historik totalt väck. Telefonen har raderat alla våra sms men behållt sms ifrån andra.
Någon mer som råkat ut för detta som kan sprida lite ljus i denna numera lite mörkare tillvaron?
Är dom obönhörligen borta eller är dom arkiverade någonstans? Har inte heller tagit någon backup sen jag installerade 2.2. Men det kan ju ändå kvitta, hade troligen hänt ändå förr eller senare?!?!

Mvh
Björn

Hmm.. En gräns på 1000 sms till en kontakt bör väl inte finnas tycker man.

Har hänt mig en gång också, skitdåligt verkligen. Speciellt vid tanke på att SMS:en inte följer med någon backup.

Ursprungligen av paaaaaatrick:

Har hänt mig en gång också, skitdåligt verkligen. Speciellt vid tanke på att SMS:en inte följer med någon backup.

Jaså?

SMS tas också med i backupen som iTunes gör.

Ursprungligen av Zawamura:

SMS tas också med i backupen som iTunes gör.

Jo precis, men varför slänger paaaaaatrick då ur sig att de inte är det?

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-10 22:28
Ursprungligen av theplague:

Jo precis, men varför slänger paaaaaatrick då ur sig att de inte är det?

Han kanske inte vet bättre. I alla fall så sparas alla sms när man tar backup. Det är också en grund varför man bör koppla in iPhonen med datorn och låta iTunes synkronisera med den så ofta som möjligt.

//Rob

Jag önskar att Syphone kommer för 2.x och 3.x, eller något annat bra program som kan ta backup av och exportera SMSen till antingen PDF, doc eller liknande eller åtminstone txt, bra formaterat.
Jag testade http://homepage.mac.com/vaughn/msync/ igår och kan inte säga att jag är nöjd med resultatet. Visst, texten finns där, men en massa onödiga siffror och sådant som bara blir jobbigt. Hade man kunnat formatera det till att endast visa det såhär:

Citat:

16:38 Henke:
Ska du med ut och öla ikväll efter jobb?

16:48 Oscar:
Gissa!

17:01 Henke:
Jag tar det som ett "ja".

Då hade man kunnat läsa det utan att få kramp i skallen. Men det går inte i dagsläget. Dumt.

Haha, my bad! Influensan hade verkligen tagit hårt på mig! De synkroniseras inte tillbaka över till enheten efter att de försvunnit, det gjorde de iallafall inte på min.

Ursprungligen av paaaaaatrick:

Haha, my bad! Influensan hade verkligen tagit hårt på mig! De synkroniseras inte tillbaka över till enheten efter att de försvunnit, det gjorde de iallafall inte på min.

Näe, men det är väl något helt annat?
De sparas i backupen.

Ursprungligen av theplague:

Näe, men det är väl något helt annat?
De sparas i backupen.

Yes, det gör de =D

Sicket hemskt stort problem; att man inte kan ha alla SMS man skickat till ngn sedan Jesus gick i kortbraller.

Kan man inte ta sig för att städa sin mobil lite innan det blir 1000 SMS till/från en person?

Jag tycker SMS-app:en blir seg om man har en radda SMS liggande.

1
Bevaka tråden