Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagspris på Emulator II?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och funderar på att sälja en Emulator II+ (inklusive extra allt, dvs. tryckt manual, 44MB Syquest, Mac SE/30 med Sound Designer, specialbyggt flightcase och såklart originalfloppysarna) men vet inte riktigt vad den är värd i dessa tider. Google är inte till mycket hjälp. Någon som har pejl?

NEEJ sälj den inte du kommer ångra dig bittert.

Ursprungligen av Kröjtz:

NEEJ sälj den inte du kommer ångra dig bittert.

Det är OK. Vi har 2 och för oss normala människor som inte är Emulatorfetischister räcker det med 1.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-05-10 16:44
Ursprungligen av sawtooth:

Det är OK. Vi har 2 och för oss normala människor som inte är Emulatorfetischister räcker det med 1.

släng ut den på ebay för 500euro som utgångspris ?

(och det är faktiskt nu jag önskar att jag hade vunnit på den där trisslotten)

Ursprungligen av leere:

släng ut den på ebay för 500euro som utgångspris ?

(och det är faktiskt nu jag önskar att jag hade vunnit på den där trisslotten)

Nä. Ebay är ett sånt jäkla jox. Dessutom vill jag att den stannar bland folk som bryr sig, så om den går så går den till någon pålitlig 99:a.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-12 20:39

Jag är också sugen.
Skulle må bra i min EMU familj. 3 Proteus, E IV, E 6400, PX 7.
J8nt

Ursprungligen av leere:

släng ut den på ebay för 500euro som utgångspris ?

Jag bjuder 500euro som utgångspris här på 99:an!

Ursprungligen av outshape:

Jag bjuder 500euro som utgångspris här på 99:an!

Schysst, men för tidigt. Jag håller på att leta reda på alla grejer och sedan ska jag bestämma mig för om jag verkligen ska sälja den.

En varning: flera bud indikerar ett värde på ~2x500 €.

Ursprungligen av sawtooth:

Schysst, men för tidigt. Jag håller på att leta reda på alla grejer och sedan ska jag bestämma mig för om jag verkligen ska sälja den.

En varning: flera bud indikerar ett värde på ~2x500 €.

Japp, jag trodde inte att du/ni skulle släppa den för 500€. Det vore dumt! (även om jag gärna skulle köpa den för det). Det är ett utgångsbud, mest för att koppla ihop det med Leeres förslag om utgångsbud på 500€ på eBay.
Vi får se hur länge jag kan vara med, om det ens blir budgivning. Har länge (alltid?) viljat ha en sån, även om jag egentligen inte borde handla, hehe.

  • Medlem
  • 2009-05-10 16:17

Vilket fint paket

  • Medlem
  • 2009-05-10 16:23

Den är inte värd något tyvärr. Nuförtiden kan man ju sampla direkt i datan så ingen är intresserad av sådant gammalt skrot. Jag kan vara juste och komma och frakta bort den åt dig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-10 16:29

Håller med! Eller förresten, sälj till mig

Skulle säga mellan 5000—12000:- beroende på skick och vilken marknad du väljer. En fin i sverige har väl gått runt 7000:-, ebay självklart högre. Men de är notoriskt svåra att sätta pris på och de flesta jag vet har antingen bytt till sig eller hittat dom extremt billigt och eller i dåligt skick och renoverat dom. För mer internationell överblick kolla www.emulatorarchive.com.

Men jag är intresserad om du vill sälja. Kan du inte posta några bilder?

Ursprungligen av EMUL8OR:

Håller med! Eller förresten, sälj till mig

Skulle säga mellan 5000—12000:- beroende på skick och vilken marknad du väljer. En fin i sverige har väl gått runt 7000:-, ebay självklart högre. Men de är notoriskt svåra att sätta pris på och de flesta jag vet har antingen bytt till sig eller hittat dom extremt billigt och eller i dåligt skick och renoverat dom. För mer internationell överblick kolla www.emulatorarchive.com.

Men jag är intresserad om du vill sälja. Kan du inte posta några bilder?

Jo. Ska bara upp till studion och ta några först. Men den är inte till salu än, jag vill bara sondera prisläget.

Fan då måste jag jobba extra i veckan så jag kan köpa den ,föresten e det min gamla?
/
Jonas

Ursprungligen av Kröjtz:

Fan då måste jag jobba extra i veckan så jag kan köpa den ,föresten e det min gamla?
/
Jonas

Jag minns inte vilken av dem som vi köpte av dig faktiskt. Men en av dem är din ex, japp.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-12 21:41

bjuder 500juro (för du vet vad)....

Ursprungligen av enapa:

bjuder 500juro (för du vet vad)....

Ajabaja! Inga tyska gulingar här. Bara blågrå amerikaner.

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-05-12 22:48

Oj!.. hoh vad jag känner för att blanda mig i leken. Coolare sampler finns knappt.

  • Medlem
  • Skurup
  • 2009-05-13 12:30

Öh - den vill jag ha ifall ni ska sälja en!

Det har varit flera ganska höga bud som sagt. Några har föreslagit byten. Så ni som är intresserade men inte har stålar kan gärna komma med intressanta bytesförslag. Vi vill gärna ha en Prophet '08 rack, till exempel. Jag ska gräva ut lagret ikväll och ta fram alla tillbehör. Bilder kommer upp då också.

1
Bevaka tråden