Hack, och hack. Det tycks vara en stabil drivrutin. Ser man det så skulle det inte förvåna mig om det är högre felrisk med USB-stickor+FAT än genom denna drivrutin.
Icke så stabil för mig (Paragons senaste version + 10.4.11 på G5). Funkade så här:
1. Skapar ny mapp på NTFS-disken och namnger den. Allt frid och fröjd- Kopierar filer dit.
2. Skapar ytterligare en mapp. När jag skall namnge den finns det _två likadant namngivna mappar. Den nya mappen har fått samma namn som den jag skapade nyss. WTF!? Systemet blir förvirrat och visar identiskt innehåll/storlek för båda fastän en borde vara tom.
3. Skapar ytterligare en mapp - nu med resultatet att jag har _tre_ identiskt namngivna mappar!
4. Kopierar nu alla filer till rotbibliotetket istället...
(5. På PCn syntes senare inte de två senast skapade mapparna)
Stabilt, my ass (som dom säger på andra sidan pölen)...
Den enda USB-pinne som inte funkat för mig var en apbillig 1.1-sticka som bara var att kasta i papperskorgen då kopiering av stora och/eller många filer allt som oftast skapade korrupta filer. Nej, snarare är det fysiska faror som tvättmaskin och knäskrubbande mot utstickande minnespinnar som är värst än USB/FAT32 i sig.