Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rackmount.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-12 18:58

Så..hade tänkt bygga en hylla med rackmount i trä....vet redan bredden på grejerna..men hur långt emellan ska hålen vara för att det ska vara rätt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-12 18:58

Och vilken är den djupaste modulen ni känner till? xD

Kan du inte bara plocka loss en racklist någonstans ifrån och rita? Alternativt ta en modul och rita var hålen hamnar om man sätter den där den ska.

Ursprungligen av Cable:

Och vilken är den djupaste modulen ni känner till? xD

...inkommande göteborgsvitsar om 3, 2, 1...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-12 19:19
Ursprungligen av false messiah:

...inkommande göteborgsvitsar om 3, 2, 1...

Djupaste modulen måste väl ändå vara Deep Bass Nine? För jag vet ingen annan modul som är nio basar djup

Ursprungligen av zthee:

Djupaste modulen måste väl ändå vara Deep Bass Nine? För jag vet ingen annan modul som är nio basar djup

"Bass! How low can you go?"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-12 19:30
Ursprungligen av false messiah:

"Bass! How low can you go?"

"Death row. what a brother knows."

xD

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-12 19:16

Jo men just nu har jag bara en modul och det är ju olika på olika storlekar..så är hjulen samma avstånd som denna så blir det ju inte rätt för de smala om jag inte lägger till hål senare.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-05-12 19:20

19" apparat front eller blindpanel: längd= 482,5 m.m, höjd per HE/höjdenhet= 44,5 m.m

Sen om du ska labba dit skenor så kan själva monteringsbredden skilja lite.
Angående djupet... 40-50 cm borde täcka in allt från patchbay till Akai S-1100(den är djuuup)

Skenor(behändigt) http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=55652616

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-12 19:25
Ursprungligen av saddox:

19" apparat front eller blindpanel: längd= 482,5 m.m, höjd per HE/höjdenhet= 44,5 m.m

Sen om du ska labba dit skenor så kan själva monteringsbredden skilja lite.
Angående djupet... 40-50 cm borde täcka in allt från patchbay till Akai S-1100(den är djuuup)

Skenor(behändigt) http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=55652616

oj fan..så jävla djup..
Har för mig EPS16+ i rack är ganska djup också iofs..sån skulle jag vilja skaffa istället för min keyboard en dag..och ha en Z1a som keyboard istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-12 19:24

lär nog kirra mig en http://www.thomann.de/se/thon_studiorack_10he.htm
istället..xD

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-12 19:28
Ursprungligen av false messiah:

Jag skulle gå till Clas Ohlson och köpa en sån här, antingen för att mäta eller för att använda som fäste. Det är nog enklaste alternativet.

heh, jo får se hur det blir..det blir en sån där eller en sån här

Ursprungligen av Cable:

heh, jo får se hur det blir..det blir en sån där eller en sån här

Spontant säger jag att det är enklare att köpa en färdig låda eller rack istället för att bygga själv, men det beror ju på hur händig du är och om du vill bygga något eget.

(plockade bort inlägget du citerade eftersom saddox redan tipsat om rackskenorna.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-12 19:33
Ursprungligen av false messiah:

Spontant säger jag att det är enklare att köpa en färdig låda eller rack istället för att bygga själv, men det beror ju på hur händig du är och om du vill bygga något eget.

(plockade bort inlägget du citerade eftersom saddox redan tipsat om rackskenorna.)

Jo det blir nog det..måste ju iaf bygga en ny hylla..men det är ju..ja..ganska lätt iaf. xD

Aja..allt får bli i höst när jag har pengar igen..tills dess har jag bara en rack-enhet..men tänkte skaffa mig en sån här då förmodligen

  • Medlem
  • 2009-05-12 19:27

Djupaste jag har är 38 cm djup. Men så vill man ha mer plats på baksidan för att kunna stoppa i kablage till dem också, så skall man spela någorlunda säkert så säger jag 50 cm.

  • Medlem
  • Skurup
  • 2009-05-13 20:02

Djupet är nog mycket beroende på hur retro man vill köra. Själv har jag en S1000 och en Emax HD SE som båda är ordentligt djupa. Vill man sedan ha SCSI och inte böja sönder sladden det första man gör är det enklast att skruva bort bakstycket! Alternativt ha ett serverrack.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-14 07:55

Min EIII Rack är 49 cm djup. Det är många basar.

1
Bevaka tråden