Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Z1 eller ESQ-1

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-05-16 21:42
Ursprungligen av Cable:

ser ut som det bli Z1a om den finns kvar då och sen ESQ-m när/om jag hittar en.

SQ-80 är väl lite svår att hitta, men ESQ-1 är i princip samma synth.. ESQ-m finns det inte så många av vad jag upplevt det som. Om du blir sugen på en Kawai K-3m i framtiden så PMa.. finns kanske en hos mig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-17 03:06
Ursprungligen av saddox:

SQ-80 är väl lite svår att hitta, men ESQ-1 är i princip samma synth.. ESQ-m finns det inte så många av vad jag upplevt det som. Om du blir sugen på en Kawai K-3m i framtiden så PMa.. finns kanske en hos mig.

Ja den lät ju också rätt intressant.^^
Man får se.^^

Ursprungligen av saddox:

Ska inte föreslå något dumt men för den som är intresserad av hednisk circuit bending finns det faktiskt en "DIY HowTo ESQ-1 to SQ80 remake" man kan göra. Då ska man iof. ha tillgång till eprom brännare, lödutrustning, teflonbelagt temprament, pengar och som alltid ändlös tillgång till tid.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-17 16:25
Ursprungligen av Bigstone:

Ska inte föreslå något dumt men för den som är intresserad av hednisk circuit bending finns det faktiskt en "DIY HowTo ESQ-1 to SQ80 remake" man kan göra. Då ska man iof. ha tillgång till eprom brännare, lödutrustning, teflonbelagt temprament, pengar och som alltid ändlös tillgång till tid.

och stake att våga.^^

Ursprungligen av saddox:

ESQ-m finns det inte så många av vad jag upplevt det som.

Är du säker på det? Jag hittade min riktigt lätt. Fast kan iofs haft tur med

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-16 12:55

Vad är K3 för modul?

Ursprungligen av Cable:

Vad är K3 för modul?

Kawai K3M

• Medlem
  • Tjällmo
  • 2009-05-16 14:50

Som sagt om du inte vill ha Z1'an så vidarebefodra den hit, jag tar den GÄRNA!

-En SQ80-M vore cool - men knepigt DYI(?)...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-17 17:20

Jag har haft 4st ESQ-m och två ESQ-1, så statistiskt sett så är ESQ-m dubbelt så vanliga...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-17 17:55

Får hoppas att Frebrik och Geminister har rätt dårå.^^

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-18 06:45

ESQ-1!

Lyssna på Skinny Puppys "ViViSectVI" och "Rabies" så hör du dess potential.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-18 08:19

Hehe, fan det var länge sen jag lyssna på dem faktiskt..har dem nånstans här..Skinny Puppy är guld.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-19 07:12
Bevaka tråden