Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sinnesjukt pris på en jupiter 8 på ebay

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså ibland undrar man lite..Jag följde en auktion på ebay på en jp-8, mest på skoj för han hade ett "buy it now" pris på 5750 pund=68 lök. Ja tänkte: haha ja troligt att någon betalar det..men nu hade någon köpt den!

Utan att anklaga någon för något speciellt undrar man dock om folk ibland köper grejor av sig själva på ebay för att trissa upp "marknadspriset" på vissa sällsynta varor.

Antagligen är jag dock bara avundsjuk på folk som har råd att pröjsa 68 k för en synth som jag själv suktar efter, men i min enfald hoppats att jag jag kunde hitta för typ 30 kkr;)

frid

Claes

Ja visst bar det i saftigaste laget, med du vet väl vilka priser RL music har,
och dom verkar ju sälja en hel del grejer....

• Medlem
  • 2009-05-13 21:48

Sen är det väl en fråga om det är privatpersoner eller studios/företag som köper.

Ni vet väl att Martin Gore (Depeche) har fått köpabstinens på ebay efter gamla synthar efter att han slutat dricka? Det förklarar en hel del tycker jag

jo men inte blev musiken nåt bättre för det heller, heheh.....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-14 00:53
Ursprungligen av synth_ollie:

jo men inte blev musiken nåt bättre för det heller, heheh.....

Det bevisar bara att artister SKA dricka. xD

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-14 12:58
Ursprungligen av Cable:

Det bevisar bara att artister SKA dricka. xD

Nja, det kan också tyda på att han supit så mycket att han inte längre vet hur man gör nåt intressant med en synt. xD

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-14 10:26

Seriöst, jag hoppas verkligen inte att någon pröjsar det där för en som dessutom har en VCO som behöver en översyn...

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-14 10:58

Shit mama 68 pix haha vart kommer det att sluta?
Har ägt en jupiter 8 en gång i tiden sålde den för 16.000 7 år sedan hahaha om jag bara hade vetat. Jupiter 8 är en trevlig synth men inte för 68k.
Fascinerande och helt vansinnigt på en gång!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-14 13:38

Gore har väll aldrig varit duktig på att ratta ljud... det var ju Vince och Allan som gjorde. Enligt Depeche Mode boken bytte Gore aldrig ljud på sin CS-5... tillslut sa Vince "Nu får du fyfan byta ljud på den"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-14 13:39

Man kanske skulle hugga sig någon gammal raritet idag. Istället för att peta in pengarna i aktieportföljen....

1
Bevaka tråden