Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aluminium i Malmö?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är väldigt nära att göra mitt första äventyr in i modularvärlden. Är på väg att köpa ett kabinett + ett gäng moduler utan paneler eller rattar från curetronic. Rattar hittar man, men jag funderar lite på hur jag ska lösa panelfrågan. Jag skulle gärna vilja försöka såga till och etsa själv, och jag har läst här att en del lyckats hitta aluminiumplåtar till ok pris. Då jag befinner mig där jag är och jag sett ett par 99:or härifrån undrar jag om någon vet något ställe i eller nära Malmö där man kan få tag på 2-3 millimeters aluminiuplåt i små satser och till överkomligt pris. Nån som vet och vill dela med sig?

/Stefan

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-05-17 10:37

Jag har ingen koll på malmö, men jag lyckades få tag i 3 mm alu i fjol innan krisen. En bit lite mindre än 1x1 m var spill på svågerns jobb (!). Nu efter i höstas räknar de varenda metallflisa...

Har du kollat runt på skrotar?

btw, vilket format har du tänkt dig?

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-17 10:42

Det finns på Bauhaus. Sett till kilopriset är det inte billigt, men i och med att det är så små kvantiteter så blir det inte dyrt ändå.

Har tänkt göra panelerna likadant som Matthias på Curetronic själv hade gjort (har fått bra info om mått etc från honom), fast inte lika snyggt. Typ skippa anodizering och etsning, märka upp med Dymo eller Dremel. Funderade lite på att prova plast istället, typ hacka upp chassit på en söndrig TV i källaren eller nån Ikea-grej. Ska kolla Bauhaus - tack för tipset!

/Stefan

Claes Ohlson & Kjell & Co kanske? Annars köper vi aluminium på jobb från Stanly Plåt (http://www.stanlyplat.se/) vet dock inte hur de ligger i pris?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-05-17 12:53

just det, classe har ju både plast och plåt. Dock bara upp till 2 mm alu:http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251434&_path=251882;251746;251434

Tack för alla tips! Verkar finnas en del att välja på. Jag insåg inte att Classe saluförde sånt - 2mm bör väl räcka.

• Medlem
  • 2009-05-17 13:55

Jo. 2mm räcker långt. Det är ju så små bitar du behöver så

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-20 12:55

jag har köpt metall på metallvaruhuset. ligger i hamnen på bjurög. 32. de har allt. mässing, brons, koppar, aluminium, rör, stavar plåt etc. jag köpte mässing och det är ju lite halvdyrt, men aluminium-plåt kan inte kosta mycket.

1
Bevaka tråden