Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Är på jakt efter en vettig kompaktkamera. Är inget fotoproffs, men vill så klart att den ska ta riktigt bra bilder. I övrigt har jag inga jättestora krav. Vill mest att den fungerar, håller, och tar riktigt bra bilder.
Har tittat på Canon Ixus 100 IS för ca 2900kr inkl väska och 4gb minneskort. Vad säger ni om den? Om man tittar på prisjakt har den fått bra omdömen. Har ni något annat att rekommendera, eller några kommenterar kring den kameran?
Vi köpte en Canon Ixus 70 till svärmor för ett tag sedan, och jag testade den lite innan hon fick den. Gillade den riktigt mycket!
(Köpte en dyrare Sony-kamera först, men lämnade tillbaks den eftersom den var så sjukt dålig om det var lite mörkt. ISO-talet skjöts i taket direkt och då blev allt bara grummel.)
Tack för tipset, men 4000kr är lite för mycket för min del! Tvivlar dock inte på potensen hos Panasonic kameran! Men om det är ett vidvinkel-objektiv, blir alla bilder då breda? Eller går det att ställa in?
Ursprungligen av lasselu:
Jag kan rekommendera nästa steg upp, Ixus 100 IS. Köpte en i förra veckan och är helnöjd med den. Bra bilder och dessutom helt ok video...