Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta disk i ny Macbook Air?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte just en macbook Air och blir direkt sugen på en större disk.
Vilken disk är det man ska ha och finns det någon som har gjort detta?

/D

  • Medlem
  • City
  • 2009-05-19 06:32

Köpte du rev b så är det inga problem att komma upp i 120Gb i dagsläget, för rev a så går det inte att få mer än 80gb pgr av hårdvarubegränsningar och/eller formfaktor.

hur vet du detta? det är ju ingen skillnad i storlek. det skall vara 5mm höjd på diskarna?

jag börjar bli desperat...känner mig lurad. ringde till kullander och macoteket - de säger att de inte får lov att byta till större diskar?

Ursprungligen av kraspor:

Köpte du rev b så är det inga problem att komma upp i 120Gb i dagsläget, för rev a så går det inte att få mer än 80gb pgr av hårdvarubegränsningar och/eller formfaktor.

Jag har bytt hårddiskar i MacBook Air, dock inte av den allra senaste revisionen, men jag föreställer mig att det inte är någon större skillnad.

Problemet med storlek på hårddisk berodde väl tidigare på att diskar större än 80 GB var tjockare. Men tittar man på t ex iPod Classic så ser man att det finns nya tunnare hårddiskar med samma utrymme som de gamla tjockare.

Man får givetvis vara på det klara med att garantin försvinner om man ger sig på något sådant här, och det är ganska klurigt att byta. Har man inte gjort liknande serviceåtgärder själv tidigare skall man nog tänka både en och två gånger innan man ger sig i kast med det hela.

hej capeman - tror du det fungerar med denna?

RunCore

den är ju 5mm...

Ursprungligen av el gringo:

hej capeman - tror du det fungerar med denna?

RunCore

den är ju 5mm...

Det beror på vilken modell av Air du har. Första generationen är PATA, de andra två SATA.

1
Bevaka tråden