Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Råd inför köp av iPhone

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

VIll köpa en iPhone nu och tänker på telias prata på abb.. priset med luren blir 179 kr i månaden. .
jag tänkte dessutom stänga av all datatrafik via gprs/edge och 3g dvs bara använda wifi. . . detta är bara för att minimera kostnaderna och jag har ingen användning av 3g tjänsten eftersom de ställena där jag vistas större delen av min tid hat wifi. . . .
jag undrar om ni som är lite mer erfarna med iphones och alla dessa abbonemang har några råd för mig?
tack i förhand!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-19 08:34

Justerade rubriken //Mod

Hej och välkommen till 99.se - jag ser att du är en ny medlem.
Om du provar att söka lite i forumet så kommer du hitta många svar på din fråga-

Alternativet till den interna sökningen är att söka på google med tillägget "site:99.se" i mitt tycke är google bättre på att söka på 99:an än den interna sökmotorn.

Återigen välkommen.

Tänk också på att Apple med största sannolikhet kommer att släppa en ny iPhone inom de närmsta sommarmånaderna.

Ursprungligen av Capeman:

Tänk också på att Apple med största sannolikhet kommer att släppa en ny iPhone inom de närmsta sommarmånaderna.

tror du verkligen att apple släpper en ny hårdvara? eller blir det bara mjukvaru-uppgradering... ( de håller ju på med OS 3.0 )

Det blir ny hårdvara, det tror jag inte. Det vet jag.

ok... lust att dela med dig av dina insider tips?

rykten flödar överallt ang ny iPhone...den kommer, frågan är bara när....jag skulle iaf vänta tills WWDC 2009 8-12 Juni innan jag går o köper en.

Det är som sagt bara att söka runt på valfri nyhetssida. Finns hur många rykten som helst och det skulle kännas väldigt märkligt att inte släppa en ny telefon när iPhone 3G är nästan ett år gammal. Designen lär enligt senaste ryktena vara likadan som nuvarande iPhone, men med lite andra tillägg som digital kompass och annat. Som sagt, kolla MacRumors eller AppleInsider.

ok! tack så jätte mycket för tipsen! blir svårt att hålla pengarna i plånboken men men..

Hehe, du kommer nog att tycka att det är värt det. Man blir ju alltid lite lack när man köper en pryl och så kommer uppföljaren strax efter...

Jag gissar att nya hårdvaran finns tillgänglig i sverige tidigast nån gång i höst. Känns inte alls säkert att den släpps nu i sommar.

Ursprungligen av FiftyOne50:

Jag gissar att nya hårdvaran finns tillgänglig i sverige tidigast nån gång i höst. Känns inte alls säkert att den släpps nu i sommar.

Vad baserar du det på?

Förra året fick vi den väl samtidigt som USA? Varför skulle vi inte få det i år? Och varför skall det ta ända till hösten?

Jag gissar friskt precis som alla andra. Tycker bara att man inte ska vara så säker och säga att man vet hur apple kommer agera innan de gått ut med något.

Jag gissar friskt precis som alla andra. Tycker bara att man inte ska vara så säker och säga att man vet hur apple kommer agera innan de gått ut med något.

Även om man gissar kan man ju basera det på.
När man säger att den bör komma i juli bygger det ju på ett mönster från Apples sida.
När du gissar att vi kommer få den i höst efter Usa, finns det några argument bakom alls?

I Apples pressrelease inför WWDC nämns inte en ny iPhone utan allt fokus läggs på OS X 10.6 och iPhone OS 3.0.

Kanske blir ett eget event för nya iPhone. Frågan är när?

Jag skrev heller inte att jag tror att vi får den senare än USA.

Men jag hoppas ni har rätt, sitter själv och väntar på en ny iPhone.

I Apples pressrelease inför WWDC nämns inte en ny iPhone utan allt fokus läggs på OS X 10.6 och iPhone OS 3.0.

De skriver aldrig ut i pressrelease när eller om ny hårdvara skall släppas. Men man kan titta lite historiskt. På WWDC 2007 presenterades releasedatum för iPhone. På WWDC 2008 presenterades iPhone 3G. Även om man aldrig vet med Apple så syns det ändå en trend här.

Jag skrev heller inte att jag tror att vi får den senare än USA.

Nej, men du skrev: "Jag gissar att nya hårdvaran finns tillgänglig i sverige tidigast nån gång i höst.", vilket får det att låta som om vi skulle få den senare än USA.

Ok då säger vi så, nya iPhone finns i butik juni-juli. Härligt!

Det har jag inte sagt... Jag sade "Tänk också på att Apple med största sannolikhet kommer att släppa en ny iPhone inom de närmsta sommarmånaderna." Men den som lever får se.

Jag kan också tänka mig att den presenteras ganska snart men inte finns till försäljning förrän framåt augusti. Men iPhone och iPhone 3G släpptes till försäljning i juni respektive juli, så...

Juli.

Jag sade bara att jag vet att de kommer att släppa en ny under närmsta månaderna. Det är inte direkt någon kvalificerad gissning och kräver inga insiderkontakter... Något annat vore mycket märkligt. Men visst, man vet aldrig.

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-19 17:38

de som då skulle vilja köpa en icke operatörslåst iphone i Belgien bör betänka att lagen som förbjöd låsningen kommer att ändras. Så vänta inte för länge. Ska försöka hålla koll.

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-28 16:47

Tyskar tror T-mobile börjar sälja ca 15 juni pga semesterförbud för säljare:

T-Mobile Geräte-Einführung? Urlaubsstop ab 15.06
Die Info erreicht uns aus T-Mobile-Kreisen, ist mit Vorsicht zu genießen, gibt uns aber erstmals ein greifbares Datum für den möglichen Deutschland-Start der nächsten iPhone Geräte-Generation: den 15.06.2009.

So gilt offensichtlich ab dem dritten Montag im Juni [edit] einen Urlaubsstop für alle Promotoren und ausgewählte Vertriebspartner. Als Grund wird eine Geräte-Einführung angegeben…

Översättning:

Info från T-mobil-kretsar, vilken väl bör åtnjutas med försiktighet (dvs tas med en nypa salt), ger oss för första gången en hållpunkt för en möjlig start för nästa iPhone-generation i Tyskland: Den 15 juni 2009.

Tydligen gäller från den tredje måndagen i juni semesterstopp för alla "Promotors" och utvalda affärspartners. Som orsak anges introduktionen av ny apparat...

(T-mobil är distributör av iPhone i Tyskland. Det antas gälla iphone. Från iphone-ticker.de).

Senast redigerat 2009-05-28 22:49
1
Bevaka tråden