Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

os disk EMAX önskas

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej gott folk, jag har grävt fram min gamla emax under en brädhög(!) i verkstaden, blev akut sugen på att börja lattja med den igen. Till min besvikelse kunde jag inte hitta några diskar dock, och som jag förstått det måste man ha en sådan i emaxen för att den skall boota.

Därför undrar jag om man skulle kunna få köpa/få till skänks en disk som jag kan boota med? spelar ingen roll vad det är för ljud på den såklart. Pm:a mej i så fall

mvh Claes Björklund

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-21 11:45

Finns lite olika varianter beroende på vilken version du har. Du kan ladda ner alla här:

http://www.emulatorarchive.com/Archives/Samplers/EmaxOverview/EmaxOS/emaxos.html

Du använder EMXP för att pilla med disketter till Emax och några andra E-musamplers.

och här finns det gott om ljud när du väl fått igång den....

http://seib.synth.net/emax/banks.htm

love 99.se

nä det här är bara för råddigt, jag vill bara kunna starta emaxen, har ju inte ens en pc med disk-drive

Om någon kan förbarma sig och skicka mig en disk med något emaxljud på så vore jag evigt tacksam, betalar så klart för porto o disk.. pm:a mig om du kan hjälpa mej.

mvh claes

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-28 16:48

Tror jag har en massa ljud inlåsta i en box som jag måste bryta upp. Men jag har just nu ingen emax men vill gärna ha igen disken med ljud. Bor du i sthlm så skulle vi kunna träffas och så kan du göra en kopia.

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-29 09:28

Kan du vänta ett par, tre veckor så kan jag fixa en diskett. Min Emax är just nu undanställd, jag har ingen aning om var jag har disketterna (förmodligen i någon låda där det står en massa grejer i vägen), och den enda dator jag har floppy i är inte inkopplad.

Under tiden får du ta reda på om det är en SE och/eller HD.

1
Bevaka tråden