Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft släpper motsvarighet till iChat

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-17 12:27

Microsoft har nu uppgraderat sitt Messenger för PC till version 6.
Nytt denna gång är en kamera som gör att man kan köra videosamtal med andra användare av Messenger (iChat AV-plagiat? ).
Läs mer på IDG.se.

En skärmdump på Messenger 6:

Och en på iChat AV:

Har nån fått det att fungera med att lägga till sina ICQ kontakter i iChat AV?

Jag saknar bara en feature i iChat, sen är det perfekt: "message center" som i Proteus...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-17 12:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Har nån fått det att fungera med att lägga till sina ICQ kontakter i iChat AV?

Jag har faktiskt aldrig testat, men det sägs ju att det ska gå. Något om att man ska lägga till en kontakt i adressboken och lägga till ICQ-numret där på något vänster.

Citat:

Jag saknar bara en feature i iChat, sen är det perfekt: "message center" som i Proteus...

Absolut. Det skulle vara väldigt välkommet!
Dessutom skulle jag vilja ha stöd för MSN Messenger (ja, jag vet att det sker först när helvetet fryser till is).
Rätt många av mina polare (på PC) kör MSN så vad har man för val?

Jepp funkar alldeles utmärkt. Bara att skriva in ICQ-numret isf AIM-namnet och vips kan du tjattra hur mycket du vill med polarna. Vet dock inte om filöverföring funkar...

Jag får inte det att funka. Klickar på plusset i nedre vänstra hörnet, väljer "New person", AIM-konto och fyller i ICQ-nr. Personen i fråga blir grå, även om han är online. Det går heller inet att skcika mess.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-17 13:38

Använder alla samma version av iChat då?
Marcus, kör du med AV eller "vanliga"?

Har du öppnat upp brandväggen för ICQ?

I Systeminställningarna står det port 4000, i ICQ 5190 (samma som iChat).

Internt funkar det nämligen.

Och jag kör iTjat AV.

Jag använder iChat AV (Version 2.0 v106)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Har du öppnat upp brandväggen för ICQ?

I Systeminställningarna står det port 4000, i ICQ 5190 (samma som iChat).

Internt funkar det nämligen.

Och jag kör iTjat AV.

Får testa när jag kommer hem.. (har paus på jobbet där jag tvättar stora j-a plexiglasskivor med högtrycksspruta - extrapengarna går till en ny HD )

Jag sitter just nu på landet med modem. Inga brandväggar eller sådant feglir.
Men, jag läste precis att den som man lägger till (ICQ-användaren) måste ha senaste versionen av ICQ-klienten.

Mera information

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2003-07-17 14:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Microsoft har nu uppgraderat sitt Messenger för PC till version 6.
Nytt denna gång är en kamera som gör att man kan köra videosamtal med andra användare av Messenger (iChat AV-plagiat? ).
Läs mer på IDG.se.

Videokonferens fanns sedan tidigare i MSN för Windows (har jag för mig :rolleyes: ) , det nya är väl att kamera nu ingår (sponsrad av Logitech) ... hur det nu ska gå till...

Citat:

Skrevs ursprungligen av bodo
Videokonferens fanns sedan tidigare i MSN för Windows (har jag för mig :rolleyes: ) , det nya är väl att kamera nu ingår (sponsrad av Logitech) ... hur det nu ska gå till...

Haha, vad är det för en jöns som skrivit nyheten på IDG?
Det gäller ju en integrerad video-chat-funktion

Jag måste bara ha nya MSN!

Tänk dig att du chattar med en kompis med kameran. Samtidigt kan du byta bakgrund, ikoner, dela ut bilder och filer över internet, spela onlinespel och samtidigt skicka SMS från din mobiltelefon och din PDA.

Vilken tur att jag har åtta armar, fyra möss och tre bildskärmar. Skelar gör jag också...

1
Bevaka tråden