Efter att ha fått en del inlägg rätt och slätt borttagna pga sk "otillåtet material"
har jag läst era villkor och fattar fortfarande inte var gränsen går. Det verkar som om det är ok att bryta licensavtal med Telia men inte med Apple, om man nu ens gör det. EULA är inte helt klart att det gäller i Sverige!
Sedan är det ju inte så lätt att veta om personen som skriver inläggen ändå är utvecklare hos Apple... Krävs inte mycket för det mer än pengar eller har ni tillgång till de listorna? Nu pratade vi om star-affinity och hans maskin - inte OS X varianter eller hur man går tillväga för att komma dit direkt dvs. "olagligheter" men borta är det...
Att det är ok att diskutera Jailbreak men inte ens nämna OSXXX verkar snarlikt likt AppStore's luddiga censurregler. Är anledningen att förbjuda Jailbreak skulle innebära ett större uppror än att stänga av H. och OSXX?! Vad skulle ni göra om Telia hörde av sig och ville annonsera? Skulle ni förbjuda JailBreak då med?
Nej, tycker det verkar solklart en fråga om jäv. Det enda accepterbara argumentet jag kunde hitta var att ni inte ville reta upp den hand som föder er, dvs. Apple.
OK, men var då också ärliga, _skriv klara_ regler och håll inte era villkor i någon sorts Apple-liknande NDA. Skriv att ni inte _vill_ att det diskuteras istället för att hitta på vansinnigt tunna argument, för det är trots allt det som drar löje över 99.se.
Läste en del andra trådar som gränsar till ämnet och hamnade på en om minskade inlägg här på 99.se - något som inte tog lång tid innan jag härledde till tvivelaktig censur.
Ni behöver inte förklara er för det är redan gjort i träda, kontentan är att jag tycker ni kan ta er i kragen och göra jobbet med att diskutera och förtydliga era villkor så att man inte skall behöva sitta där och fundera på inlägget eller tråden kan bli borttagen utan att veta om det.
Tydliga och framför allt tillgängliga regler skapar oftast god stämning. Tack.