Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Iphone har låst sej HJÄLP

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-04 12:48

Ja. Telenor, Telia, Halebop eller Tele2.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-05 20:29

Jag testade med de andra operatörerna och de funkade inte heller. Men jag kan testa det där som kenka nämner.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-09 21:25

Så jag kör guiden, och sen är den uppdaterad till senaste versionen ?
Ursäkta om jag inte e så haj p det här hehe

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-09 21:42

När jag laddar hem filen iPhone1,1_2.2.1_5H11_Restore.ipsw, så hittar inte itunes den, oavsett om jag zippar upp den eller inte, hur gör jag då?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-09 22:19

Nu fick jag ned en vettig restore fil, och körde igenom allt det i iTunes, likfröbannat går det inte att öppna winpwn, får samma felmeddelande igen:S

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 23:05
Ursprungligen av markuzw:

Nu fick jag ned en vettig restore fil, och körde igenom allt det i iTunes, likfröbannat går det inte att öppna winpwn, får samma felmeddelande igen:S

Var får du winpwn ifrån?
Du ska köra Quickpwn om du kör Windows.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 23:54

Har du installerat itunes 8.2? I så fall får du vänta någon vecka tills det kommer nya versioner utav quickpwn och pwangetool.

//Rob

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-10 11:27

fick quickpawn från http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1880, och jag kör med windows xp..
Och ja, jag har precis installerat 8.2, stod att jag skulle ha den senaste versionen av iTunes i guiden, men om en vecka kanske jag kan köra 3.0 uppdateringen direkt då eller:)?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-11 19:35
Ursprungligen av markuzw:

fick quickpawn från http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1880, och jag kör med windows xp..
Och ja, jag har precis installerat 8.2, stod att jag skulle ha den senaste versionen av iTunes i guiden, men om en vecka kanske jag kan köra 3.0 uppdateringen direkt då eller:)?

Nej, det står "Before beginning make sure you have updated to iTunes 8.0.2."

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-10 12:16

iTunes 8.2 fungerar inte (på mac i alla fall) eftersom Apple ändrade något i iTunes vilket gör att QuickPwn inte fungerar längre. Men eftersom firmware 3.0 är precis runt hörnet kommer det säkert en ny version utav QuickPwn och Pwnage Tool som fungerar med nyaste version utav iTunes och nyaste firmware. Hoppas jag i alla fall.

//Rob

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-10 21:52

Testade med 8.1 nu, men inte funkar quickpwn för det, vad gör man nu:(?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-10 22:09

Din iPhone var med största sannolikhet inte i dfu mode. Avsluta itunes och itunes helper innan man startar dfu modus med quickpwn.

//Rob

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-10 22:19

Du råkar inte ha lust att adda mig på msn så jag kan få igång det här, det voree grymt schysst, tack på förhand:)

Mvh markuzw@hotmail.com

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-11 22:34

Nu har jag iTunes 8.0.2.", men inte kan jag återställa telefonen för det, itunes säger att det är fel sim, vilket är självklart, men det kommer inte upp nån möjlighet ens att återställa så jag kan ta shift och använda återställningsfilen heller:S
Vad gör man för att hitta den?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-12 00:46

Använd QuickPwn guiden och följ den till punkt och pricka. Den gäller både iTunes 8.0.2 och 8.1. Men inte iTunes 8.2. Firmware laddar du ner med iTunes och installera med iTunes också.

//Rob

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-12 20:46

Det hade jag gärna gjort, men det går ju varken att hitta mobilen med itunes så att jag kan använda restore-filen (oavsett om det är 8.0.2 eller 8.1), sen går det heller inte att använda quickpwn, får bara fram ett felmeddelande och så startar inte quickpwn, trots att alla itunes-funktioner är helt avstänga:S

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-12 20:50
Ursprungligen av markuzw:

Det hade jag gärna gjort, men det går ju varken att hitta mobilen med itunes så att jag kan använda restore-filen (oavsett om det är 8.0.2 eller 8.1), sen går det heller inte att använda quickpwn, får bara fram ett felmeddelande och så startar inte quickpwn, trots att alla itunes-funktioner är helt avstänga:S

Du måste använda iTunes för att installera 2.2.1. Efter att du har installerat 2.2.1 stäng av allt som har med iTunes att göra. Starta QuickPWN och följ instruktionerna.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-06 18:20

Bump. Tips mottagens tacksamt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-06 18:40

2.2.1 är gammal. Prova med att installera firmware 3.0 direkt med iTunes. Ladda ner Redsn0w. Och följ Mac/PC guiden här.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-14 22:17

Hej igen. Det där har inte blivit av än men jag tänkte sätta mig med det nu. Fast nu har jag v. 3.1 av iTunes och det verkar inte ha kommit någon jailbreak/unlock-guide för den versionen än. Måste jag vänta tills den kommit?

Ursprungligen av HeLe:

Hej igen. Det där har inte blivit av än men jag tänkte sätta mig med det nu. Fast nu har jag v. 3.1 av iTunes och det verkar inte ha kommit någon jailbreak/unlock-guide för den versionen än. Måste jag vänta tills den kommit?

Jag antar att du menar ver 3.1 av iPhone OS?!
Ja, du måste vänta på jailbreak för 3.1.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-15 23:41

Ok, fel av mig. Jag har inte 3.1 utan blir tillfrågad om jag vill installera den. Jag väljer att inte göra det och går vidare i guiden, men uppdateringen verkar inte gå att komma runt för den återkommer igen i nästa steg. För det går väl inte att backa till 3.0 på nåt sätt?

Bevaka tråden