Hej allihopa,
Jag har precis registrerat en domän på www.domain.com (www.jageland.com för att kunna ha email adressen hampus@jageland.com) och jag har upplevt konstiga problem.
Jag har kört ett par olika email konton i mail programmet förut men har inte stött på det här förut.
Allting funkar prima, jag kan skicka mail från mitt .com konto men jag kan inte skicka email till det. Enda gangen det funkar är om jag loggar in på webmailen och skickar till min sjalv. Då ploppar de upp i inboxen på webservern men när jag ska tanka ner dem till mail laddas bara "Incoming messages 1/1" utan att det läggs till några nya email.
En annan lustig sak är att under deras hjälp sektion står det att pop ska vara satt på po.jageland.com men när jag loggat in och går in bland mina konton står det att man ska sätta den till mail15.domain.com. Förstår ingeting...
Jag är jätte sugen på att få igång det här kontot så om någon kan hjälpa mig hade det varit väldigt uppskattat!
Mvh,
Hampus
10 min senare...
Startade om mail programmet och mailet som låg på mailservern tankades ner direkt. Dock återstår problemet att jag inte kan maila TILL .com adressen alls. Mailen kommer inte ens upp pa servern. Men som sagt, om jag anger precis samma .com adress inloggad pa servern och skickar darifran sa funkar det... SÅ konstigt.