Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu ett inlägg om min Nike+

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ånge
  • 2009-05-23 13:34

Hej, jag lade in ett litet inlägg för ett tag sen men ingen verkar ha nappat på det.

Iallafall så räknar inte min Nike+ varenda lite kilometer som jag springer. Man får liksom ingen koll på hur långt man sprungit och det är ju alltid kul att veta.
När jag springer en uppmätt runda på 2,5 km, kanske min nike+ mäter ungefär 1.94 sådär.
Till och med när jag kalibrerade den så mätte den inte ens upp 400 meter!

Kan det vara batteriet i sensorn? Hjälp mig SNÄLLA!

Hej! Hur har du sensorn placerad? Jag har noterat att om jag använder en hållare (alla mina skor är inte Nike+-anpassade...) så måste jag fästa den längst fram på skon för att få korrekt mätning. Annars blir det som du säger att den "prutar" på sträckan.

• Medlem
  • Ånge
  • 2009-06-29 22:08
Ursprungligen av The Introvert:

Hej! Hur har du sensorn placerad? Jag har noterat att om jag använder en hållare (alla mina skor är inte Nike+-anpassade...) så måste jag fästa den längst fram på skon för att få korrekt mätning. Annars blir det som du säger att den "prutar" på sträckan.

Jag har satt in den i sulan, skar upp nätet i min Nike sko och gjorde ett s.k. fack för sensorn.
Men det är kanske därför inte sensorn får en sån bra kontakt med mottagaren.
Ska prova ditt sätt att ha sensorn, väldigt smart!

PS. Jag har ingen Nike sko heller, så grymt dyrt. Så då måste man vara lite pillrig.

Hållaren är riktigt bra, fungerar med alla mina olika skor och är vattentät (empiriskt utprövat). Finns för en spottstyver ex.vis. på Macoteket.

• Medlem
  • Ånge
  • 2009-07-01 16:34

Hållaren är riktigt bra, fungerar med alla mina olika skor och är vattentät (empiriskt utprövat). Finns för en spottstyver ex.vis. på Macoteket.

Var på sidan hittar man hållaren?

Hållaren heter runaway och finns under iPod-tillbehör/Sport

• Medlem
  • Ånge
  • 2009-07-02 11:23

Hållaren heter runaway och finns under iPod-tillbehör/Sport

Tack, den ser verkligen jättebra ut

1
Bevaka tråden