Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket tid spenderar du framför datorn?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-17 14:37

Macen tillhör för de flesta av oss de allra mest kära ägodelarna.
Många av oss jobbar dessutom vid datorer hela dagarna.
Räkna ihop tiden du sitter på jobbet (OM du gör det) med tiden du sitter på fritiden en genomsnittlig dag.

Hur mycket sitter du?
Jag kan personligen erkänna att jag sitter... alldeles för mycket...

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-17 15:58

Det är läskigt när jag tänker på det; jag röstade på 5-8 timmar. Då räknar jag in de långa nätterna vid datorn.

Oj, tänk om man klarade sig med bara 5-8 timmar... Jag sitter 8 timmar bara på jobbet, sedan bär det av raka vägen hem för att sitta fram till klockan tolv ungefär då det börjar bli dags att gå lägga sig... Därför blir det utan tvekan mer än 14 timmar per dag för mig.

Men sedan är jag ju inte alltid lika aktiv framför datorn. På kvällen kan jag slösurfa samtidigt som jag kollar på TV med TiBooken i knät.

Jag satt 12+ timmar per dygn förut, men har på sistone skurit ned ordentligt och börjat prioritera andra saker, andra sätt att jobba - vilket har visat sig vara helt rätt medicin för mig. Nu sitter jag 4 timmar/dag ungefär.

• Oregistrerad
  • 2003-07-17 19:07

Var är alternativet:
*Ungefär dubbelt så mycket som jag absolut inte borde...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-17 19:14

Jag sitter ca 3 tim/dag vid Macen.Att det tillkommer 8tim/dag på jobbet räknas inte.Det är en PC.

Köpte Vespa häromveckan och mitt datoranvändande har drastiskt gått ner.

Jag röstade men tänkte inte på arbetstiden... 5-8 skrämmande egentligen...

Men Civ III ÄR JU SÅ KUL!

55% av medlemmarna har röstat att dom tillbringar minst halva sin vakna tid framför datorn!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
55% av medlemmarna har röstat att dom tillbringar minst halva sin vakna tid framför datorn!

Jag skulle tippa på att många jobbar minst halva sin vakna tid också

• Medlem
  • International user
  • 2004-02-16 23:30

Get a LIFE, grabbar och tjejer!!! Jag försöker

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-17 03:19

Erkänner...! Men jag fick ju min kära iBook i lördags, så jag måste ju "köra in den".

• Medlem
  • Älmhult
  • 2004-02-17 08:30

"Problemet" för min del (och säkert många andras också) är ju att datorn klarar av mer och mer, i kombination av att även jag (som är relativt dålig på datorer) klarar av mer och mer med min dator. För bara ett år sen hade jag en 66 mhz Quadra 800 med uppringd förbindele. Jag klarade knappt surfningen och bilder och musik var att glömma helt.

Nu med en iMac G4 och ADSL så behöver jag inte känna mig stressad över att jag sitter uppkopplad, jag kan med de bilder jag tagit med digitalkameran redigera hjälpligt bra och jag använder datorn som min huvudsakliga källa till musik. Det blir mer och mer en multigrunka med fler och fler användningsområden. Klart att det blir svårt att inte sitta här mycket. På gott och ont!

Jag räknade ut att 70% av min vakna tid är jag framför eller vid en mac...

1
Bevaka tråden