Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har en E-mu Emax HD SE som jag inte får rätt på. När den startar så blinkar först alla led till och texten Emu Emax kommer upp i teckenfönstret. Sen llyser de ttvå ledsen för play och stop på sequencermenyn. Enligt servicemanualen skulle detta betyda att E-chippet inte kan läsa/skriva.. eller misstolkar jag det???
Har efter kontakt med folk som kan denna fått besked att echippet finns inte att få tag på. Enda lösningen är att hitta en annan emax som man kan plocka delar ifrån. Så det blir visst inget med det....
Jag har fått tips via Emax-listan på Yahoo att flytta runt kretsarna till en annan fungerande emax för att utröna ifall det verkligen är echippet som är kasst. Tydligen händer det att diagnostikprogrammet ger detta felmeddelande även när andra kretsar är döda.
Så jag behöver lite hjälp - nån som har en Emax i närheten av Malmö som kan tänka sig ställa upp på lite kretskoll mot en smärre ersättning?
PBIT: Vi kan titta på det om ett par, tre veckor när jag har semester. Jag har inte möjlighet att gräva fram min Emax nu när jag håller på att greja en massa i huset.