Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lägga över musik till shuffle

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2009-05-24 21:42

Min flickvän har en helt ny shuffle men har problem med att lägga över musik
Det går att lägga in 15-20 låtar, sedan går det inte lägre (inget händer)
man måste då mata ut den och mata in den igen. Sedan kan man lägga in 15-20 låtar till. Någon som känner igen felet, och vet var de kan vara?

Det är en 2:a generationen, med senaste programvaran (1.0.4)

De kan gnissla ibland. Oftast för att de blivit utryckta utan att avmonteras först.
Men så kanske inte är fallet här...

Se till att den går rätt in i datorn - inte via ngn hub med svajjig strömförsörjning.

Prova gör en "total återställning" genom iTunes.

Det kan också vara fel på minnet i den. Men börja med direktkopplingen och sedan återställningen.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2009-05-27 12:39

det är rätt in i datorn redan, men jag får försöka med en totalåterställning

tack så mycket

Får du den inte att bli bättre - byt den direkt.
Lämnar du in den som ett garantiärende tror jag faktiskt du får en ny.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2009-05-30 10:13

ringde apple igår, och en ny är på väg

  • Medlem
  • Varberg
  • 2009-06-12 13:49

Jag kan ju berätta hur det har gått:
som jag skrev tidigare så pratade jag med apple, första gången var allt enkelt att att dem skickade en ny, och jag skulle returera den gamla.

Den nya kommer fram men den saknar graveringen, så än en gång ringer jag apple och klagar. dem ber om ursäkt och skickar en ny och säger även att jag kan behålla den trasiga som ursäkt för besväret. Dem ska även skicka ett mail angående en returadress för den ipoden utan gravering.

Ett par dagar senare kommer en till ipod på posten, men inget mail med returadress. Så nu har jag 3st ipodar.

Så jag ringer än en gång till apple och frågar var som hänt. Denna gången har dem ingen aning om någonting. Efter att ha berättat vad som hänt ett par gånger och blivit runtkopplad lite. så får jag frågan: vadå fungerar inte ipoden ska jag skicka en ny? Tillslut förstår dem att de har skickat ut tre stycken ipodar och säger: men så kan vi ju inte ha det, du måste skicka tillbaka två av dem då. Vi skickar en UPS-kille under dagen.

En vecka senare utan att ha hört något från apple så får jag ett mail om att "jag begärt att få returera en produkt och pengarna tillbaka" Får jag pengarna tillbaka... konstigt!
Så än en gång ringer jag och frågar om jag verkligen ska få pengarna tillbaka eller vad dem tänker egentilgen. Denna gången kan jag säga att jag börjar bli lite smått irriterad på dem (nästan så att jag övervägen att skaffa en zune i ren protest) Samtalet börjar med att jag frågar ut dem om vad det står i deras system, antal gånger jag ringt, vad som har antecknats m.m. vilket visar sig att två av samtalen helt har ramlat bort ur systemet... samtalet fortsätter och tillslut visar det sig att det är ett standardmail dem bara skickar ut när något ska retureras...

Jag kan ju tillägga att jag inte kommer att stanna hemma något extra bara för att vänta på någon från UPS, jag kommer inte offra min fritid för att dem har gjort fel!

Hahaha vilken soppa. Stackare.

Vad bli slutsumman av den röran.

Betalt EN Shuffle
Har 1 trasig och 2 hela ?

Min har pajjat så du kan skicka en överflödig till lilla jag

PS Jag använder fruns lilla Blå just med gravyren "I was given just one wish" *

* "What else is there" med Röyksopp

Jag kan tipsa om att koppla ihop den med "övre" delen av Ericssons in-ear-lurar.
De är mkt bra och då blir lursladdden så kort att du bäst placerar iPoden i kragen och luren runt nacken bara.
Aldrig i vägen, går inte sönder....ingen fladdrande sladd på 1 m...

1
Bevaka tråden