Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Ipod är död!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ånge
  • 2009-05-27 23:39

Hjälp foort!!

Jag använde min ipod nano för en stund sen och då satt jag på den, batteriet var på 98 %, gick in på Cower Flow, tryckte på ett album med 6 låtar sen bah dog den! Det hjälper inte med att trycka på någon av kanpparna, den är inte låst. Jag har provat med mitten knappen + pause knappen men det funkar inte heller! :(:(:'(:'(
Någon som kan hjälpa mig??
Behöver verkligen hjälp. Undra hur det går med batteriet om den är på hela natten utan att jag kan göra något...

Tacksam för hjälp, //Ipod<3

Tillägg: PS. Jag har även kopplat in ipoden med usb men det händer inget, inget i iTunes heller..

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-05-28 16:46

Prova att hålla inne menu och mittenknappen...

• Medlem
  • 2009-06-09 08:45

Min Nano g3 dog 11 månader gammal, fick den bytt på den lokala "Applestore" butiken, trots att jag köpt den från Apple på nätet. Kassörskan såg lite förlägen ut när hon sa "jag kan inte byta ut den mot en ny för än i morgon".

• Medlem
  • Ånge
  • 2009-06-29 22:19

Haha okej
Men iallafall fick den lysa hela natten och på morgonen var den återställd igen - förutom att batteriet var helt slut då.

Det kan vara så att det här återkommer. Sätt den i datorn och låt iTunes göra en Återställning på den.

En sak som kan ge dessa problem är att man rycker den rakt ur datorn utan att montera bort den ur iTunes först - men det gör du väl inte va?

• Medlem
  • Ånge
  • 2009-07-01 16:32
Ursprungligen av Goflorp:

Det kan vara så att det här återkommer. Sätt den i datorn och låt iTunes göra en Återställning på den.

En sak som kan ge dessa problem är att man rycker den rakt ur datorn utan att montera bort den ur iTunes först - men det gör du väl inte va?

Nej, det gör jag inte, kanske gjorde jag det den kvällen men jag matar alltid ut den via Itunes
Men en grej, om man återställer ipoden, kommer allting i ipoden tas bort (musik, spel, video) o.s.v. ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-03 15:44

Det kommer det, men eftersom du har kvar alla filer i iTunes (antar jag?) så kommer den synka om det så fort återställningen är klar. Alltså är det ingen fara.

• Medlem
  • Ånge
  • 2009-07-04 13:59
Ursprungligen av ecth:

Det kommer det, men eftersom du har kvar alla filer i iTunes (antar jag?) så kommer den synka om det så fort återställningen är klar. Alltså är det ingen fara.

Okej vad bra

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-04 14:17

Vet inte om det spelar någon roll, men du kan ju högerklicka på iPoden i iTunes och göra en säkerhetskopia om du vill vara lite extra säker, men jag tror inte att det ska vara några problem alls

• Medlem
  • Ånge
  • 2009-07-04 17:46

Okej, men när jag höger klickar så kommer det bara upp Mata ut , ny spellista, synkronisera, överför inköp och återställ varningar ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-04 18:30

Okej. Det kan ju vara så att detta händer för att det faktiskt är nått fel på iPoden och att du inte bör kopiera den skadade datan. Jag skulle pröva av återställa rakt på, du har inget att förlora.

1
Bevaka tråden